وزیر ارشاد خبر داد

دستورالعمل جدید برای پرداخت یارانه مطبوعات و بازبینی در صدور مجوزها

دستورالعمل جدید برای پرداخت یارانه مطبوعات و بازبینی در صدور مجوزها به گزارش كادو دونی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در یك سال قبل بیشتر از 3000 نفر به مجموع خبرنگاران دارای پوشش بیمه ای افزوده شده است.


به گزارش كادو دونی به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در اردبیل اظهار نمود: ما در حوزه بیمه خبرنگاران با مشكلات و دغدغه هایی روبه رو بودیم كه در این دو سال تلاش شده است با تغییر عظیم شكل گرفته بخش بزرگی از این مشكلات، دغدغه ها و نارسایی ها برطرف شده و پوشش بیمه ای خبرنگاران شرایط مطلوبی به خود بگیرد.
وی درباره ی صدور مجوزها و بازبینی در این زمینه اشاره كرد: ما در صدور مجوزها با دو دیدگاه روبه رو هستیم؛ نخستین دیدگاه مربوط به بحث عرضه و تقاضا در راه ارائه محصولات است كه عده ای معتقدند باید با صدور مجوز رقابت در بازار ایجاد كرد تا با نگاه حرفه ای افراد موفق در صحنه باقی مانده و مابقی حذف شوند. در نگاه دوم كه نگاه تائید صدور مجوزها با صلاحدید حرفه ای است، برمبنای احراز شرایط مناسب و صلاحیت حرفه ای صدور مجوزها انجام می شود.
صالحی با اشاره به گله رسانه ها از بابت پرداخت یارانه مطبوعات بیان كرد: تا ۱۰ روز آینده دستورالعمل جدید پرداخت یارانه مطبوعات تهیه می شود و با بارگذاری كه صورت خواهد گرفت اصحاب رسانه می توانند با مراجعه به سایت مطبوعاتی وزارت ارشاد از كم و كیف بهره مندی از این تسهیلات باخبر شده و از آن استفاده كنند.
وی جایگاه فرهنگ و هنر ایران زمین و برخی واقعیت های در نظر گرفته شده در این زمینه را تصریح كرد و اظهار داشت: ما از غنای تاریخی در حوزه ادبیات و هنرهای تجسمی و سایر رشته ها برخوردار هستیم بطوریكه بخش عظیمی از جمعیت ایران با مقوله فرهنگ و هنر از دیرباز آشنایی داشته و با آن انس دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فارغ التحصیلی یك و نیم میلیون نفر دانشجو در رشته های هنری و تحصیل ۳۰۰ هزار دانشجو در این زمینه اشاره نمود و اضافه كرد: چه به شكل سنتی استاد شاگردی و چه به شكل كنونی كه مدرن شمرده می شود این تربیت هنرمندان با قوت و قدرت با همكاری اساتید برجسته ادامه دارد.
صالحی به حمایت ها و پشتیبانی ها از عرصه فرهنگ و هنر و وجود ظرفیت های گوناگون در این عرصه اشاره و اشاره كرد: هر چند ما با فراز و فرود در این حوزه روبرو می باشیم اما همچنان معتقدیم باید از فرصت ها بهره برده و به رفع تهدیدها بیشتر از گذشته كمك نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیشتر از ۲ هزار و ۱۲۰ نفر در چارچوب بیمه تكمیلی و ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در چارچوب بیمه حوادث و عمر تحت پوشش بیمه ها قرار گرفتند.
صالحی به پرداخت ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در چارچوب وام و تسهیلات كم بهره در حوزه فرهنگ و هنر اشاره نمود و اظهار داشت: ۱۰ برابر شدن اعتبارات و منابع دولتی خود مشوق و زمینه ساز پشتبیانی در پشتیبانی از فعالان فرهنگ و هنر است.
وی به عقد تفاهم نامه با صندوق كارآفرینی برای پرداخت ۵۰ میلیارد تومان منابع اعتباری و بانك آینده برای پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اشاره و اشاره كرد: هر چند این منابع كافی به نظر نمی رسند، اما حركتی پرشتاب در راه پشتیبانی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر است تا با بهره مندی از این منابع كم بهره بتوانند فعالیت های خودرا تقویت نمایند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رویكرد این وزارتخانه در تجمیع منابع استانی و ملی اشاره نمود و اظهار داشت: ما با سفر به استان ها تصمیم داریم تا در چارچوب منابع تركیبی بتوانیم از استان ها در حوزه های زیرساختی و برگزاری رویدادهای مختلف حمایت نماییم كه در این زمینه ۹۰۰ میلیارد تومان تابحال در استان ها تفاهم نامه مشترك بین استانداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد به امضا رسیده است.
صالحی افزود: نباید این تفاهم نامه ها روی كاغذ بمانند بلكه زمینه اجرایی آنها فراهم خواهد شد بطوریكه در همین استان اردبیل ۶۰ میلیارد تومان در دو سال آینده در حوزه فرهنگ و هنر زمینه شده كه این منابع غیر از اختصاص ۴۰ میلیارد تومانی برای تكمیل تالار شهر در اردبیل خواهد بود.
وی حمایت جدی دولتی در حوزه فرهنگ و هنر را تصریح كرد و بیان كرد: البته دولت و حاكمیت فرهنگ را مقوم توسعه ملی كشور و استان ها می دانند و اساسا با تاكید بر این عناصر می توانند لطمه های اجتماعی را در استان های مختلف شامل طلاق، اعتیاد و... كاهش دهند.
صالحی اظهار نمود: در نقشه توسعه ملی و استانی یكی از مبانی اصلی توجه به حوزه فرهنگ و هنر و ارائه الگوهای موفق و نقش آفرین در این زمینه است كه ما اهتمام داریم به فرهنگ و هنر و رسانه در راه یك اقتصاد خلاق و حلال نگاه كرده و به آن كمك نماییم.
وزیر دولت تدبیر و امید، داشتن پیوست فرهنگی را در مبانی توسعه استان ها بسیار ضروری خواند و اظهار داشت: در ۲۶۰ شهر كشور فراخوان راه اندازی مجموعه های خلاق داده شده و تفاهم نامه مشترك بین استانداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد به امضا رسیده است.
صالحی افزود: نباید این تفاهم نامه ها روی كاغذ بمانند بلكه زمینه اجرایی آنها فراهم خواهد شد بطوریكه در همین استان اردبیل ۶۰ میلیارد تومان در دو سال آینده در حوزه فرهنگ و هنر ضمیمه شده كه این منابع غیر از اختصاص ۴۰ میلیارد تومانی برای تكمیل تالار شهر در اردبیل خواهد بود.
وی حمایت جدی دولتی در حوزه فرهنگ و هنر را تصریح كرد و بیان كرد: البته دولت و حاكمیت فرهنگ را مقوم توسعه ملی كشور و استان ها می دانند و اساسا با تاكید بر این عناصر می توانند لطمه های اجتماعی را در استان های مختلف شامل طلاق، اعتیاد و... كاهش دهند.
صالحی اظهار نمود: در نقشه توسعه ملی و استانی یكی از مبانی اصلی توجه به حوزه فرهنگ و هنر و ارائه الگوهای موفق و نقش آفرین در این زمینه است كه ما اهتمام داریم به فرهنگ و هنر و رسانه در راه یك اقتصاد خلاق و حلال نگاه كرده و به آن كمك نماییم.
وزیر ارشاد از طریق اندازی گذرهای فرهنگی در تقویت اقتصاد فرهنگ محور آگاهی داد و اشاره كرد: در این گذرها ما به راحتی می توانیم با برگزاری نمایشگاه های سیار و خیابانی و اجرای موسیقی های محلی و برگزاری غرفه های گوناگون تولیدات هنرمندان زمینه تقویت اقتصاد هنری و فرهنگی را فراهم نموده و به صورتی بستر و زمینه توسعه همه جانبه را در این بخش فراهم نماییم.



1398/06/29
13:37:23
5.0 / 5
4712
تگهای خبر: ادبیات , بیمه , تولید , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است