رییس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری ایران مطرح كرد

توسعه گردشگری با راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری مازندران در کشورهای عربی

توسعه گردشگری با راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری مازندران در کشورهای عربی کادو دونی: به گزارش کادو دونی، مازندران رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری ایران از راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری مازندران در کشورهای عربی همسایه خبرداد و اظهار داشت: این اقدام راهکاری در راستای توسعه گردشگری مازندران و تسریع در جذب توریست از کشورهای همسایه است.



طالع ماسوله امروز در نشست هم اندیشی گردشگری که در اداره کل میراث فرهنگی مازندران برگزار گردید، با قیاس سنگاپور و مازندران و درآمدهای گردشگری دو منطقه اظهار داشت: سنگاپور یکی از ۵ کشور پیشرفته به لحاظ فاکتورهای توسعه به شمار می آید که قبل از کرونا ۲۰ میلیون گردشگر به آنجا سفر کردند.

وی با اعلان اینکه مازندران ۳۳ برابر سنگاپور وسعت دارد، ما چه چیزی در این استان نداریم که عقب مانده ایم، اضافه کرد: کجا هستیم و چرا آنجا که باید نیستیم؟ کشوری توسعه می یابد که سوال های مناسب بپرسد و ما در تاریخ، سوال خوب نپرسیدیم.

رییس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری با تأکید بر اینکه تصویر امروز کشورها درحقیقت تصویر بازارها است، اشاره کرد: مدام گفتیم غرب اجازه پیشرفت به ما نداد، بجای افکارگویی، اخبارگویی کردیم، امروز گرفتار پدیده فقر هستیم و نتوانستیم گردشگری را به شکلی توسعه دهیم که مانند سنگاپور یک میلیون توریست داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به نابودی ۷۰ هزار هکتار از جنگل های گیلان در ۶ دهه گذشته بیان کرد: به زمین خودمان تجاوز کردیم و گردشگر خارجی تصور می کند ما دشمن طبیعت مان هستیم، هر کلنگی که با مطالعه و دانش فرود آید را می بوسم.

طالع ماسوله قرن فعلی را عصر فرصت ها دانست و اظهار داشت: وقتی خودمان داشته هایمان را نمی شناسیم نمی توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم سرمایه های ما را بشناسند. چونکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار جاذبه در کشور داریم و باید به سرعت سوار قطار قرن حاضر شویم؛ در غیر اینصورت عقب می مانیم.

وی اشاره کرد: قرن فعلی قرن داشتن ها نیست، قرن دانستن ها است. سنگاپور و فرانسه با طرح پرسش و آگاهی پیشرفت کردند و با شناخت نسبت به ملل مختلف حالا می دانند چگونه ملیت های مختلف را جذب کنند.

این مسئول با تأکید بر توجه به منابع نگری به عنوان یکی از فاکتورهای توسعه گردشگری اظهار داشت: زمانی سوار قطار توسعه می شویم که منابع را ببینیم، نه موانع؛ تمام ذخایر نفتی خاورمیانه در مناطق شیعه نشین قرار دارد که نشانگر تمکن بالای منطقه است، اما چقدر توانستیم سهمی برای مازندران در این زمینه جذب کنیم؟

وی با تاکید براینکه صنعت گردشگری از ۲۰۲۵ به بعد در اختیار انسان ها نیست و در دست غول های فناوری قرار دارد، تصریح کرد: ما می توانیم یکی از آن غول های فناوری باشیم. در سه حوزه دفاع، امنیت و علوم توسعه پیدا کردیم و در باقی حوزه ها رشد کردیم.

پدر گردشگری ایران با اشاره به حذف واسطه از صنعت گردشگری امروز اظهار داشت: گردشگری امروز واسطه نمی شناسد و سفرها درحال شخصی شدن هستند.

این صاحبنظر در عرصه گردشگری بیان کرد: نکته مهم دیگر «منطقه» است، ثروتمندترین گردشگر ها در همسایگی ما خصوصاً در کشورهای عربی ساکن می شوند، صنعت گردشگری استانداردی دارد که ما رعایت نمی نماییم، باید ضوابط و استانداردها در تمامی حوزه ها رعایت شود در غیر اینصورت پیشرفت و توسعه نخواهیم داشت.

وی با ابراز عقیده درباره ی پیشرفت اقتصادی کشورها، با طرح سوالی دراین زمینه اشاره کرد: قرن حاضر بدنبال مدیریت برای تولید ثروت و نه توزیع آنست. ژاپن با ۷۰ درصد جغرافیای غیرقابل زیست و کمبود زمین چگونه به ۲ هزار میلیارد تولید ناخالص دست یافت؟ امکاناتی مانند مسجد سیار، اپلیکیشن خوراک حلال و مانند این ها را وارد صنعت گردشگری کرده و بازار گردشگری را با روانشناسی ملل پیش می برد، ما یک بروشور تهیه می نماییم و با همان به تمام نمایشگاه های جهان می رویم.

طالع ماسوله با اشاره به اینکه ما گردشگری را پیچیده تعریف می نماییم، اظهار داشت: در ادبیات سیاسی به ایران «هارت لند» یا «قلب زندگی» می گویند اما ۸ میلیون توریست برای این کشور عدد مناسبی نیست. اگر شکست خوردیم برای این است که به توریست به چشم مشتری نگاه می نماییم و تفکرات ریاضی، اولین عامل ورشکستگی در این حوزه می باشد.

وی حذف کامل فقر و گرسنگی، تضمین پایداری محیطی و ایجاد مشارکت جهانی را از اهداف سازمان ملل در راستای توسعه هزاره سوم اعلام نمود و اضافه کرد: تضمین تحقق هر سه آنها در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با گردشگری قرار دارد. صنعت جهانگردی مدرن برآمده از یک جنگ است و امروز این صنعت از خودروسازی و نفت و مانند آن جلوتر رفته است.

طالع ماسوله اضافه کرد: اندیشه توسعه، فرهنگ رفتاری، مبلمان بصری، تسهیلات، خدمات و جاذبه ها ۶ کلید اصلی توسعه گردشگری به شمار می آیند.

این مسئول پیروزی گردشگری را در گرو اتحاد شناخت، شراکت و شتاب دانست و اظهار داشت: نگاه سیاسی به گردشگری، عملکرد سلیقه ای و سنگ اندازی سه عامل شکست این حوزه هستند.

وی درباب اهم طرح های توسعه گردشگری مازندران اظهار داشت: ۵ طرح توسعه گردشگری مازندران شامل طرح مطالعاتی، آموزشی، عمرانی، تبلیغاتی گردشگری، اطلاع رسانی و سرمایه گذاری گردشگریست.





منبع:

1402/03/04
12:40:41
5.0 / 5
658
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است