روایت یك ارتشی از اسارت در ماه مبارك رمضان

روایت یك ارتشی از اسارت در ماه مبارك رمضان به گزارش كادو دونی ماه رمضان و دقیقاً وقت اذان ظهر بود كه نیروهای عراقی ما را اسیر گرفتند. یك درجه دار عراقی به همراه چند سرباز ما را اسیر كردند. درجه دار عراقی به سربازانش دستور آتش داد تا ما را به گلوله ببندند.



به گزارش كادو دونی به نقل از ایسنا، مروتعلی نصرتی آزاده ۵ سال اسارت و جانباز ۳۰ درصد اعزامی از لشكر ۲۱ حمزه، ۱۹ ساله و سرباز بوده كه در تاریخ ۱۸/‏۰۸/‏۶۴‬ به جبهه اعزام و در تاریخ ۲۷/۲/ ۶۴ در محاصره دشمن گرفتار می آید و سرانجام بعد از ۵ سال اسارت در تاریخ شهریور ۶۹ سرافرازانه به میهن بازگشت.

او روایت می كند: بعد از اتمام مرخصی ام از تهران به منطقه مهران رسیده بودم كه كه آماده باش اعلام نمودند و گویا دشمن ساعت دو نیمه شب عملیاتی انجام داده بود اما سمت ما خبری نبود. به ما گفتند شلیك كنید ما هم در تاریكی با «آرپی جی» و گلوله شلیك می كردیم و تا پنج بامداد كه هوا كمی روشن شد دیدیم هرچه گلوله زده ایم به تانك و نفربر زده بودیم.

ساعت ۶ می خواستیم عقب نشینی نماییم، كه یكی از مافوق های مان اجازه عقب نشینی به ما نداد و یك ساعت بعد به ما دستور عقب نشینی صادر شد. حدود ۲۸ نفر بودیم كه عقب نشینی كردیم و با یك ماشین جنگی به داخل منطقه مهران رفتیم. منطقه به محاصره دشمن درآمده بود. ما هم در جاده زیر یك پل مخفی شدیم كه دیدیم یك سرباز ایرانی هم جداگانه به سمت ما می آید.

عراقی ها هم كه با تانك و نفربر از روی پل در حال عبور بودند گویا رد او را زده بودند. حدود ۱۰ دقیقه بعد عراقی ها ما را محاصره كردند. البته ۱۸ تن از بچه ها پیش از اینكه ما به اسارت دربیاییم از سوی دیگر پل فرار كرده بودند و خودشان را نجات داده بودند. ماه رمضان و دقیقاً وقت اذان ظهر بود كه نیروهای عراقی ما را اسیر گرفتند.

یك درجه دار عراقی به همراه چند سرباز ما را اسیر كردند. درجه دار عراقی به سربازانش دستور آتش داد تا ما را به گلوله ببندند كه یك یا دو دقیقه بیشتر طول نكشید كه یك جیب نظامی از دور پیدا شد. آن درجه دار به نشانه احترام دست بلند كرد و به زبان عربی كه البته از بچه های عرب زبان هم در بین بودند ترجمه كرد كه آنها نمی خواهند ما را بكشند. افسر عراقی مدام می اظهار داشت: «ماه رمضان، گناه، گناه» آنها هم دست نگه داشتند و ما را سوار ماشین ها كردند و به بصره بردند تا پنج سال در اسارت دشمن زندگی نماییم.




1398/02/20
13:36:01
5.0 / 5
4496
تگهای خبر: گل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است