یك استاد دانشگاه:

شاهنامه را می توان با نیت قربة الی الله خواند

شاهنامه را می توان با نیت قربة الی الله خواند كادو دونی: یك استاد دانشگاه اظهار داشت: شاهنامه فردوسی را می توان با نیت قربة الی الله خواند؛ فردوسی بركتی بود كه خداوند به ما هدیه داد تا بدانیم چگونه سخن بگوییم.


به گزارش كادو دونی به نقل از ایسنا، بزرگداشت حكیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی به همت كانون چراغ مطالعه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین در سالن دانشكده علوم پایه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد.

سیداسماعیل قافله باشی، استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، در این مراسم با اشاره به اهمیت كار فردوسی در پاسداشت زبان فارسی اظهار نمود: یكی از كتاب هایی كه انسان بودن را به ما می آموزد شاهنامه فردوسی است؛ بدین سبب اگر بخواهیم به سمت انسانیت حركت نماییم این كتاب منبع خوبی برای ما خواهد بود.

او با اشاره به این كه فردوسی بزرگ ترین شاعر زبان فارسی است، افزود: سخن یا شعر فاخر از نظر فرم و معنا در یك سطح قرار گرفته اند؛ شاهنامه فردوسی از دیدگاه هنری، موسیقی كلام و استفهام بی نظیر است.

استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اضافه كرد: شاهنامه یك دایره المعارف است كه می توان از آن جامعه شناسی، دین، تاریخ و كلام را استخراج كرد؛ حكیم جوادی آملی در وصف فردوسی گفته «فردوسی نیاز ملت كنونی ما است».
در این مراسم نمایشنامه خوانی برمبنای فیلمنامه «دیباچه نوین شاهنامه» كه اثر نویسنده و كارگردان سینما بهرام بیضایی است توسط دانشجویان به اجرا درآمد.
نقالی رزم رستم و سهراب توسط یكی از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) باز از دیگر برنامه های این مراسم بود.





1398/02/17
14:08:23
5.0 / 5
4690
تگهای خبر: ادبیات , سینما , شعر , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است