۱۰ حفار غیرمجاز در استان مركزی دستگیر شدند

۱۰ حفار غیرمجاز در استان مركزی دستگیر شدند كادو دونی: مدیركل میراث فرهنگی استان مركزی اعلام نمود: برپایه گزارش های مردمی استان مركزی، ۱۰ حفار غیرقانونی محوطه های آثار تاریخی در این استان دستگیر شدند.


به گزارش روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مركزی، سید محمد حسینی توضیح داد: در گزارش رسیده ی مردمی در خصوص حفاری غیر مجاز در روستای «دهلق» از توابع شهرستان اراك، به منظور كشف اشیای تاریخی، بلافاصله یگان حفاظت اداره كل به محل مذكور اعزام و موفق به دستگیری دو مجرم به همراه ادوات حفاری شد كه با هماهنگی عوامل انتظامی و تشكیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

او ادامه داد: از جانب دیگر در گزارش دیگری در خصوص حفاری در كوه های روستای «وفس»، از توابع شهرستان كمیجان جهت كشف اشیاء تاریخی توسط افراد سودجو، یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام و با زدن كمین شبانه موفق به دستگیری هشت نفر حفار غیر مجاز و كشف یك دستگاه فلزیاب و تعدادی وسایل و ادوات حفاری در محل شد كه افراد مذكور برای سیر مراحل قانونی با هماهنگی عوامل انتظامی به مرجع محترم قضایی معرفی و پرونده آنهادردست پیگیری است.

سرهنگ محمد خسروی، فرمانده یگان حفاظت استان مركزی هم اظهار نمود: شهروندان چشم بینای سازمان میراث فرهنگی و حافظان آثار تاریخی هستند و یاری مردم و گزارشات مردمی در حفظ ونگهداری بناهای تاریخی و باارزش استان از نظر اداره كل همیشه قابل تقدیر است.

او ادامه داد: با عنایت به حفاری های غیر مجاز در محدوده های تاریخی استان همیاری و همكاری مردم در كمك به اداره كل میراث فرهنگی استان برای جلوگیری از این اقدامات افراد سودجو بسیار مهم و نگاهی مثبت برای حفظ بناهای تاریخی وباستانی است چون حدود دوهزار اثر شناسایی شده استان، نیازمند تمام ظرفیت های اجتماعی ومردمی برای حفاظت است.

وی تصریح كرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی با گشت زنی درسایت های تاریخی درصدد جلوگیری از این گونه تخلفات است و شهروندان می توانند با استفاده از شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱ -۰۸۶با یگان همكاری داشته باشند.




1396/09/20
02:10:28
5.0 / 5
5091
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است