معرفی بازی های ایرانی، ۳۱

پیر بابا یک بازی از جنس موکب داری

پیر بابا یک بازی از جنس موکب داری به گزارش کادو دونی، بازی پیربابا یک بازی کامپیوتری ایرانی از جنس موکب داری است.



به گزارش کادو دونی به نقل از مهر، همزمان با ایام ماه محرم در نشستی فرآیند ارتقای محتوایی بازی «پیربابا» که توسط لابراتوار ارتقای محتوای بازی های دیجیتال و با مشارکت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری درحال پیگیری است، بررسی گردید.
بازی پیربابا یک بازی در سبک مدیریت آشپزی و با حال و هوای موکب داری و برگزاری ایستگاه های صلواتی در روزهای ماه محرم و اربعین است که توسط امیرحسین اطاعت و تیم او برای پلت فرم موبایل ساخته شده و از سال ۱۳۹۸ در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
امیرحسین اطاعت طراح و سازنده بازی «پیربابا» در این جلسه در توضیحاتی در معرفی این بازی اظهار داشت: این بازی سال ۹۸ با هدف گسترش فرهنگ دینی در کنار وجه سرگرمی بودن آن برای مخاطب و با رویکرد اشاعه کمک به نیازمندان، پختن غذاهای نذری، فرهنگ نذری دادن و از همه مهم تر ترویج و تبلیغ ارزش های دینی شامل ماه محرم و اربعین و معرفی ارزش های بومی و ملی ساخته شد.
وی در رابطه با داستان این بازی اظهار داشت: داستان بازی در رابطه با شخصیتی شناخته شده، معتمد و خّیر در محله به اسم «پیربابا» است که بعنوان راهنمای بازی در کنار کاربر در مراحل مختلف قرار می گیرد. او می کوشد در تمام مراحل با جمع آوری کمک های مردمی کاربر را هدایت کند تا از دادن چای در یک ایستگاه صلواتی کوچک کار را شروع کند و در ادامه در شهر های دیگر کار را گسترش دهد. بازی از تهران آغاز می شود و بعد در شیراز، مشهد، اصفهان، کربلا، اهواز، مکه، چابهار و کرمانشاه ادامه پیدا می کند.
مدیرعامل استودیو مارس در رابطه با طراحی و گرافیک این بازی اظهار داشت: سبک بازی یک مدیریت آشپزی دو بعدی و امتیازی است و بازی ۳۶۰ مرحله و ۲۰ شخصیت مختلف دارد. موسیقی بازی جز نخستین کارهایی است که در آن مداحی پخش می شود و مردم آنرا دوست دارند. همینطور لهجه های بومی -محلی و صداسازی هایی که در بازی طراحی شده هم از دیگر نکات قابل توجه است که با استقبال مخاطبان روبرو شده است. بازی بدون کمپین و تبلیغات خاصی ۲ و نیم میلیون بار دانلود شده و این نشان میدهد که کاربران چنین محتواهایی را دوست دارند. کسب رتبه نظرات ۳۰/۴ از ۵ سبب دیده شدن بیشتر بازی شده و مردم بویژه بسیاری از نوجوان ها و جوان ها این بازی را دوست داشتند.
به گفته امیرحسین اطاعت بازی پیربابا در گوگل پلی هم به زبان انگلیسی و اخیرا روی سیستم عامل IOS هم انتشار یافته است.
طراح و سازنده بازی «پیربابا» با اشاره به این که ۵۰ درصد از عوائد فروش این بازی صرف کمک به نیازمندان واقعی جامعه می شود، اضافه کرد: در بازی هم ذکر شده که نیمی از درآمد بازی به افراد نیازمند کمک می شود و ما فهرست نیازمندان واقعی که به آنها کمک می شود را در رسانه های اجتماعی خودمان منتشر می نماییم. معتقدم این اقدام می تواند یک الگوی فرهنگی برای بازی سازان باشد که بتوانند یک بازی بسازند و از درآمدش برای مساعدت با نیازمندان هزینه کنند.
اطاعت در توضیحاتش در مورد این بازی به مبحث درآمدزایی از این بازی هم اشاره نمود و اظهار داشت: در ساخت این بازی واقعاً دغدغه فرهنگی داشتم و به شکلی این بازی زکات علم من بود و برکات معنوی فراوانی به لطف خدا و عنایت امام حسین (ع) برای ما داشته ولی به لحاظ مادی سودآوری برای ما نداشت. برای این بازی زحمت و هزینه زیادی صرف شد. برای تنوع آرت، غذاها، شخصیت ها و ۸ شهری که روند بازی و طراحی مراحل بازی در آنها طی می شود، زحمت زیادی در یک سال و نیم صرف شد. هر چند در این سال ها از آن حمایت شد اما در مجموع به نسبت زمان و هزینه ای که صرف آن شد، سودآوری نداشت.
مدیرعامل استودیو مارس در این جلسه همینطور اضافه کرد: من اعتقاد دارم که برای معرفی مفهوم محرم، صرفا نباید فرهنگ سوگواری و سینه زنی را نشان دهیم. بلکه باید برای معرفی مفهوم واقعی محرم، واقعه عاشورا و اربعین سراغ محتواهای دیگری رفت. از این جهت ما تلاش کردیم با عرضه احادیث خاندان (ع) و آیاتی از قرآن در فضای بازی، مخاطب را با سیره خاندان (ع) آشنا نماییم.
اطاعت مشکلات مالی را مانع اصلی بر سر راه توسعه و بروزرسانی این محصول دانست و اظهار داشت: بازی پیربابا در این سال ها تجاربی را کسب کرده و باتوجه به آنالیزهایی که از بازی انجام داده ایم، متوجه شدیم که این بازی می تواند برای منطقه «منا» بویژه شیعیان این منطقه بسیار مفید باشد و اگر شخصیت و مایه و زمینه عربی به بازی اضافه شود، خیلی می تواند برای کودکان و نوجوانان عرب زبان و شیعه در منطقه و جهان قابل استفاده باشد. ولی متأسفانه به سبب مشکلات مالی نتوانستیم بازی را توسعه دهیم. من پیام های زیادی از مردم دریافت می کنم که در رابطه با بروزرسانی بازی سوال می کنند. اما حقیقت اینست که ما توان ادامه دادن و هزینه کردن نداشتیم. ولی می شود باتوجه به تجاربی که در این بازی کسب شده یک بازی دیگر به زبان عربی برای تمام مردم دنیا طراحی و منتشر نمود.
همچنین این نشست با برنامه ریزی بخش مدیریت تولیدات محتوایی که اخیرا به مجموعه مدیریت ساختاری بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اضافه شده است، اجرا شد.


منبع:

1402/05/06
23:05:43
5.0 / 5
388
تگهای خبر: انتشار , تولید , رسانه , رمان
این مطلب کادودونی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
کادو
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

كادو دونی

فروش انواع کادو

کادو دونی، هدیه ای برای هر لحظه ، سورپرایزهای به یادماندنی

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است