جوایز افتخاری انجمن قلم آمریكا اهدا می شود

جوایز افتخاری انجمن قلم آمریكا اهدا می شود به گزارش كادو دونی تام استوپارد نمایشنامه نویس نامدار همچون نویسندگانی است كه سال جاری با دریافت جایزه افتخاری از انجمن قلم آمریكا تجلیل می شود.



به گزارش كادو دونی به نقل از وب سایت رسمی پن، انجمن قلم آمریكا در مراسمی كه ۲ مارس (۱۲ اسفند) در نیویورك برگزار می شود، جوایز سال ۲۰۲۰ خویش را اهدا می كند.
این انجمن با بیان اسامی دریافت كنندگان جوایز افتخاری سال جاری كه برای یك عمر دستاورد به آنها اهدا می شود، از تام استوپارد برنده ۴ جایزه تونی هم نام برد.
این نمایشنامه نویس با دریافت جایزه قلم مایك نیكولز برای نمایشنامه ای با عنوان «لئوپولداشتات» تجلیل می شود.
استوپارد كه برای نوشتن فیلمنامه «شكسپیر عاشق» جایزه اسكار را دریافت كرده، این جایزه ۲۵ هزار دلاری را برای نمایشنامه ای دریافت می كند كه داستان آن در محله ای یهودی از وین در قرن نوزدهم رخ می دهد. این نمایش همین هفته در وست اند لندن روی صحنه می رود.
جایزه قلم ناباكوف برای دستاورد در ادبیات بین المللی كه برای تجلیل از نویسنده ای در عرصه داستانی، غیرداستانی، شعر یا درام به ارزش ۵۰ هزار دلار اهدا می شود به نوربی سی فیلیپ برای نوشته هایش در ۴ دهه تعلق می گیرد. وی بیشتر به مسائلی در زمینه نژاد، جنسیت، استعمار و هویت آفریقایی در آثارش تكیه دارد.
این جایزه از سال ۲۰۱۶ با همكاری بنیاد ادبی ولادیمیر ناباكوف تأسیس شده و هر سال به نویسنده ای زنده اهدا می شود كه به سطح بالایی از ادبیات دست یافته باشد. ساندرا سیسنِروس، ادنا اوبراین و آدونیس دریافت كنندگان قبلی این جایزه بوده اند.
تانیا بارفیلد كه برای آثاری چون «تماس»، «نیمه زندگی روشن» و «درِ آبی» تحسین شده با دریافت جایزه قلم لورا پِلس برای تئاتر، تجلیل می شود.
ریگوبرتو گونزالس شاعر و رمان نویس، منتقد و استاد دانشگاه در زمینه شعر لاتین هم با دریافت جایزه قلم وولكر برای شعر تجلیل می شود.
جایزه مایك نیكولز سال پیش بوجود آمد و به یاد مایك نیكولز كارگردان و كمدین درگذشته سینما و تئاتر گرفته اهدا می شود. این جایزه سال پیش به كنت لونرگان نمایشنامه نامه نویس و فیلمساز تعلق گرفت.
این جایزه ۲۵ هزار دلاری به نویسنده ای اهدا می شود كه اثر نمایشی اش بر تئاتر، تلویزیون یا فیلم جهان تاثیر گذاشته باشد. سال جاری لونرگان، سینتیا نیكسون و كریستین بارانسكی این جایزه را به استوپارد اهدا می كنند.
انجمن قلم آمریكا اسامی نامزدهای نهایی این دوره را دو هفته پیش اعلام نمود و باید منتظر اعلام اسامی برندگان در هر بخش بود تا روشن شود در شب مراسم اهدای جوایز در كنار این چهره ها كه بعنوان برندگان جوایز افتخاری معرفی شده اند، كدام نویسندگان روی صحنه می روند.

1398/11/24
19:24:17
5.0 / 5
4054
تگهای خبر: ادبیات , اهدا , تئاتر , جایزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است