اربابی مطرح كرد؛

سی وپنج منطقه برای گردشگری آفرود انتخاب شدند

سی وپنج منطقه برای گردشگری آفرود انتخاب شدند به گزارش كادو دونی مدیرعامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اظهار داشت: از بین 160 منطقه، با همكاری سازمان محیط زیست 35 منطقه را جهت استفاده گردشگران آفرودسوار انتخاب كردیم.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، چهل و ششمین ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر قبل از ظهر امروز یكشنبه ۲۰ بهمن با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف كشور كه در رابطه با ستاد سفر هستند، اجرا شد.
حسین اربابی مدیرعامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در این برنامه درباره سامانه ملی سفر با نام «۰۹۶۲۹» اظهار داشت: این سامانه از نوروز سال ۸۸ بمنظور پاسخگویی به نیازهای گردشگران در جاده ها به راه افتاده است. پس از ۱۰ سال از شكل گیری آن امروز حدودا همه اطلاعات پایانه ها، مراكز درمانی و هر آنچه كه یك مسافر به آن در مسافرت نیاز دارد از این سامانه قابل دسترسی است.
وی اضافه كرد: بیشتر از ۱۴۶هزار تماس با این سامانه توسط مسافران گرفته شده است كه عمده تماس ها درباره راه ها بوده، بخش مهمی از تماس ها نیز درباره مراكز اقامتی و هواشناسی بوده است. مردم در جاده ها تابلوهای مربوط به این سامانه را می بینند ولی هنوز تعداد این تابلوها كم است. از نمایندگان سازمان ها می خواهم این تابلوها در مسیرهای پرتردد نصب شود و همپای تمام تابلوهای اطلاع رسانی دیگر باید این سامانه نیز معرفی شود چون حدودا می توان گفت كار تمام دستگاه ها را انجام می دهد.
مدیرعامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه اظهار داشت: در نوروز ۹۸ در بعضی نقاط كشور سیل راه افتاد ولی ما مردم را كلا از سفر منع كردیم در صورتیكه باید آنها را هدایت می كردیم. امسال پایگاه VISITIRAN مسیرهای گردشگری و اماكن گردشگری را تعریف كرده است و اطلاعات این وبسایت كه به عهده كانون گذاشته شده به زبان های اسپانیایی، انگلیسی، فارسی و چینی به روز شده است.
اربابی به ارائه چند پیشنهاد به نمایندگان دستگاه های عضو ستاد سفر پرداخت و اظهار داشت: پیشنهاد می كنم دستگاه های مختلف اطلاعات خودرا درباره سفر از الان در سامانه ۰۹۶۲۹ به روز كنند و نسبت به هر شكایتی پاسخگو باشند. همین طور تابلوهای تبلیغات گردشگری در محورهای مواصلاتی بیشتر شود. وزارت صمت نیز درباب اعطای مجوز با امداد خودرو كانون جهانگردی همكاری كند. شماره های امداد خودرو نیز در مراكز ۱۱۸ كل كشور ثبت گردد.
وی افزود: سال قبل با معاون سازمان محیط زیست ۱۶۰ منطقه را شناسایی كردیم كه امكان سرمایه گذاری گردشگری در آنها وجود داشت، از آن تعداد حدود ۳۵ منطقه قابلیت استفاده برای آفرود را داشتند. ما هم برای ایجاد اكوكمپ هایی كه آفرودها بتوانند از آن استفاده كنند روی همان نقاطی كه با سازمان محیط زیست تفاهم داشتیم كار می نماییم، اتفاق دیگر این است كه در ماه های آذر و دی امسال دو كلاس و دوره آموزشی و توجیه محیط زیستی برای آفرودبازها برگزار كرده ایم این در حالی بود كه هیچ وقت روی این مساله كار نشده بود. حتی ما بانك اطلاعات آنها را تكمیل كرده ایم و دائما با سازمان محیط زیست برای اجرای تمام تورهای آفرود كه باید الزامات زیست محیطی را رعایت نمایند، همكاری می نماییم. ما نباید صورت مساله را پاك نماییم بلكه باید به تغییر مسیر بینجامیم. به همه تورهای آفرود اعلام نموده ایم باید نكات زیست محیطی را رعایت نمایند.
مدیرعامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره عدم رعایت نرخ نامه در خدمات خودرو های امدادی اظهار داشت: قبول دارم افرادی دراین زمینه كم كاری یا تخلف كنند، برای كنترل این مسائل به زودی اپلیكیشن امداد خودرو به صورت وب سرویس در اختیار همه قرار خواهد گرفت تا شاهد اینگونه مسائل نباشیم.
اربابی همین طور درباره سفرهای ارزان نیز اظهار داشت: وزارت گردشگری روی این مساله كار می كند. ما هم بعنوان مجموعه ای كه آژانس گردشگری دارد، تلاش داریم سفرهای ارزان را همگام با سیاست های وزارت میراث فرهنگی پیش ببریم. باز هم اگر در هر حوزه ای نیازمند گسترش خدمات باشیم، آنرا برطرف خواهیم كرد. من از همه دستگاه های عضو ستاد مركزی می خواهم نماینده ای را بعنوان مسئول رسیدگی به شكایات معرفی كنند.


منبع:

1398/11/20
23:20:24
5.0 / 5
4225
تگهای خبر: آموزش , خدمات , رمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است