شماره جدید شیرازه كتاب منتشر گردید

شماره جدید شیرازه كتاب منتشر گردید به گزارش كادو دونی شماره ۴۰ و ۴۱ ماهنامه شیرازه كتاب از جانب مجمع ناشران انقلاب اسلامی منتشر گردید.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، سردبیر مجله در سرمقاله ای با عنوان «دولت ضد دولت»، به قربانی شدن هفته كتاب سال جاری بعنوان رخدادی فرهنگی، زیر سایه تصمیم بدموقع دولت در گران كردن بنزین پرداخته است.
پس از آن در بخش «خانواده نشر»، بعد از گزارش های اولین جلسه طعم كتاب و رونمایی كتاب های «در جست وجوی مهتاب» و «صد روسی»، برنامه های برگزارشده در هفته كتاب ۱۳۹۸ به همت مهدیس میرزایی اعتمادی با عنوان «هفته بنزینی كتاب ۹۸» معرفی شده است. بایدها و نبایدهای هفته كتاب نوشته احمد عطایی، گزارشی از اولین دوره جایزه شهید همدانی، مصاحبه با علی عرب زاده درباره نمایشگاه كتاب فرانكفورت، یادنامه ای برای شهید محسن صالحی حاجی آبادی و معرفی انتشارات مهرستان و مصاحبه با مدیر این انتشارات از دیگر مطالب خانواده نشر هستند.
تحریریه «شیرازه كتاب» در پرونده ویژه این شماره، به سراغ روشندلان گرامی رفته و با تهیه و تدوین مطالبی، مشكلات این قشر از جامعه را در حوزه كتاب بررسی نموده است. گفت وگوهایی با فرزانه و همایون شاهمرادی از كتابداران روشندل، فرحناز یوسفی مدیر انتشارات پرستوی سفید، حسن عبدلی مدیر بخش نابینایان كتابخانه آیت الله خامنه ای و سهیل معینی مدیر روزنامه «ایران سپید» بخش های اصلی این پرونده را در كنار مباحث تخصصی دیگر می سازند.
نویسندگان «كافه شیرازه» بیست وهفتمین هفته كتاب را تحت عنوان «حال خوش خواندن»، از زوایای گوناگون بررسی و نقد كرده اند. «روپایی دنده عقب در راه پله برج میلاد» به قلم محمدرضا شهبازی، «هفته های بی حاصل» به قلم مهدی بوشهریان، «روزی كه دلفین ها پرواز می كنند» نوشته احسان سالمی، «حال خوش من» از سیداحمد موسوی و… مطالب این بخش از مجله را شامل می شوند.
در آخر و در بخش «طعم كتاب» هم چند نویسنده در یادداشت های مختلفی، كتاب های «بدون هراس»، «پس از بیست سال» و «پل» را به بوته نقد گذاشته اند و در بسته پیشنهادی، كتاب گوناگونی در حوزه های مختلف معرفی شده است.
شماره ۴۰ و ۴۱ ماهنامه «شیرازه كتاب» به سردبیری محمدمهدی شیخ صراف در ۱۲۸ صفحه راهی دكه ها و كتاب فروشی های منتخب شده است.


منبع:

1398/11/15
22:34:09
5.0 / 5
3998
تگهای خبر: انتشار , تخصص , جایزه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است