سردار عامری:

فرهنگ دفاع مقدس اراده و اعتمادبه نفس ملی را ارتقاء داده است

فرهنگ دفاع مقدس اراده و اعتمادبه نفس ملی را ارتقاء داده است كادو دونی: رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از فرهنگ دفاع مقدس بعنوان یك گنج پربها و تمام نشدنی یاد كرد و اظهار داشت: ماحصل و بن مایه فرهنگ دفاع مقدس تقویت اراده و اعتماد به نفس ملی بوده است.


به گزارش كادو دونی به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» در حاشیه سیزدهمین نشست تخصصی خاطره نگاری دفاع مقدس كه با سوژه بررسی مرزهای خاطره نویسی و داستان، امروز هشتم مردادماه با حضور تعدادی از مسئولان، نویسندگان، منتقدان و كارشناسان استان های خراسان جنوبی، كرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان به میزبانی یزد در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: فرهنگ دفاع مقدس گنجینه پربها و تمام نشدنی است كه ملت بزرگ ایران از ناحیه آن قسمتی از آرمان ها، واقعیت ها و ماهیت خودرا تبلور دادند.
وی ادامه داد: ملت ایران می تواند از ارزش های برامده از فرهنگ دفاع مقدس صدها سال بهره بگیرد و با اتكای به این فرهنگ با ارزش بتواند به افتخار، بالندگی و بزرگی برسد و این در حالیست كه بی گمان ملتی در دنیای امروز می تواند در جایگاه های والای انسانی قرار بگیرد كه بتواند از تشخص و هویت ویژه و برتری بهره مند شود.
سردار عامری به تفاوت های دفاع مقدس با جنگ ها و نزاع هایی كه امروز در سرتاسر جهان مطرح می شود اشاره و اشاره كرد: متاسفانه وقتی تاریخ این مروز و بوم را ورزق می زنیم گاهی با حوادثی مانند قراردادهای ننگینی مانند تركمنچای مواجه می شویم كه به تلخی از آنها یاد می نماییم و موجب ناراحتی و نگرانی ما می شود ولی دوران دفاع مقدس كه معتقدیم همچنان ادامه دارد، حتی یك لحظه و فراز آن برای ما نگران كننده نیست و تمامی آن سبب افتخار و فخر ملت ما به جهانیان است.
وی از سال های دفاع مقدس بعنوان یكی از صحنه های پرافتخار تاریخ جمهوری اسلامی یاد كرد و با بیان این دفاع مقدس نمایش باورهای انسانی در سخترین شرایط زندگی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم گوشه هایی از این فرهنگ باارزش را به قلم دربیاوریم به نسل امروز انتقال دهیم می تواند دستمایه بزرگی برای آینده نظام و كشورمان باشد.
وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نشست تخصصی خاطره نگاری دفاع مقدس به میزبانی یزد، اظهار داشت: در این جلسه تلاش داریم كه در كنار هم اندیشی با پیشكسوتان و مفاخر ادبی حوزه دفاع مقدس، نسلی جدیدی از نویسندگان و جوانان را آموزش دهیم تا در آینده بتوانند این مسیر را تداوم بخشند.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به حضور «نصرت الله محمودزاده»، «جواد كامور» و «شاه رضایی» از نویسندگان، منتقدان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در این كارگاه یك روزه اشاره و عنوان كرد: همین طور در این برنامه نشست نقد و بررسی كتاب «سالار تكریت» كه خاطرات جانباز و آزاده یزدی «سیدحسین سالاری» به قلم «مصطفی زمانی فر» است، برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری كرد كه نسل های جدید آموزش دید ه در چارچوب این كارگاه ها بتوانند در آینده به خیلی از لایه های فرهنگ باارزش تمام نشدنی دفاع مقدس كه تابحال نتوانسته ایم به انها نزدیك شویم، دست یابند.
سردار عامری از تلاش این سازمان برای تدوین برنامه های جامعی در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس آگاهی داد و اظهار داشت: همچون این برنامه ها برگزاری نشست های قلم در استان های مختلف با هدف ترغیب نویسندگان فعال در این عرصه به تلاش بیشتر و همین طور استاعدادیابی از چهره های جوان و علاقمند است.
او همینطور در این زمینه از پیش بینی دو جشنواره برای امسال آگاهی داد و اظهار نمود: علاوه بر برگزاری جشنواره كتاب سال دفاع مقدس كه به صورت دوسالانه برای تجلیل از برترین آثار حوزه دفاع مقدس در بخش های مختلف امسال برگزار می شود، شاهد برگزاری جایزه یوسف نیز خواهیم بود با این تفاوت كه امسال تلاش خواهیم كرد تا برای برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی در سال آینده آماده شویم.
وی افزود: برای ابتدای مهرماه نیز برنامه جشنواره «۱۰۰۰ مرسه، ۱۰۰۰ نمایشگاه» را جهت نمایش قسمتی از آثار دفاع مقدس در معرض دید عموم مردم در دستور كار قرار دارد.
وی یكی از دیگر برنامه های سازمان را انتخاب برخی آثار برجسته حوزه ادبیات پایداری برای ترجمه به سایر زبان های دنیا و عرضه این آثار در نمایشگاه های بین المللی ذكر كرد و اظهار داشت: در نظر داریم تا اختتام امسال ۱۰ اثر برجسته در این عرصه را ترجمه و ارائه نماییم.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی افزایش صد برابری فعالیت ها در ارتباط با حوزه دفاع مقدس، عنوان كرد: در همین راستا علاوه بر كوشش برای توسعه نشر دیجیتال آثار دفاع مقدس، امیدواریم با همكاری استان ها هر ساله قریب ۱۵۰۰ عنوان كتاب را نشر دهیم.
او همینطور اظهار داشت: تا اختتام امسال در نظر داریم چهار هزار نویسنده و ۲۰۰ ناشر حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری را سازماندهی نماییم و امیداریم با این اقدام شاهد نسلی توانمند و پویا برای پیشبرد اهداف این حوزه در سال های آتی باشیم.
سردار عامری درانتها از كوشش برای ارتقای كمی و كیفی آثار و برنامه ها در این عرصه آگاهی داد و اظهار داشت: بطور قطع این كه امروز بعنوان امن ترین كشور منطقه شناخته می شویم و قدرت های بزرگ نظامی دنیا در مقابل ما مجبور به عقب نشینی می شوند، به خاطر فرهنگ ارزش های دفاع مقدس است چونكه بن مایه ی این فرهنگ موجب تقویت اراده ملی و اعتماد به نفس ملی است بطوریكه در مواجه با بالاترین تنش هایی كه شاید هر كشوری را در هم می كوبد، مقتدرانه ایستاده ایم و در آینده نیز خواهیم ایستاد.




منبع:

1398/05/08
22:15:48
5.0 / 5
4441
تگهای خبر: آموزش , ادبیات , اهدا , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است