هفته نامه ماریان فرانسه خبر داد:

فرانسوی ها دیگر علاقه چندانی به مطالعه ادبیات ندارند

فرانسوی ها دیگر علاقه چندانی به مطالعه ادبیات ندارند به گزارش كادو دونی گزارش های فرهنگی از فرانسه نشان داده است كه باوجود افزایش شمارگان كتاب ها اما میزان خوانندگان منابع ادبی در فرانسه كاهش زیادی داشته است.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، هفته نامه «ماریان» در فرانسه از كاهش مخاطبان ادبیات در این كشور اطلاع داد. این هفته نامه در خلال گزارشی نوشت: به رغم تنوع عناوین كتب ادبی و افزایش شمارگان كتاب های انتشار یافته، شمار خوانندگان آثار ادبی در فرانسه با كاهش روبرو شده است. همین امر سبب شده تا نظریه های مختلفی در میان اهالی فرهنگ فرانسه مطرح شود.
این نشریه می افزاید: «بر اساس آخرین آماری كه انتشارات گالیمار اعلام نموده از ۴ ژانویه سال میلادی جاری تابحال تنها یك كتاب ادبی و جنجالی «میشل اولبك» حدود ۵۰۰ هزار جلد كتاب (ادبی) در فرانسه به فروش رفته است.» به زعم نویسندگان این گزارش واقعیت این است كه در فرانسه كتاب زیاد خوانده می شود. ارزیابی ها حاكی می باشد كه در سال میلادی جاری بیشتر از ۶۸ هزار عنوان كتاب منتشر شود.
«مركز ملی كتاب» و «مؤسسه نظرسنجی ایفوپ» در آستانه برگزاری نمایشگاه كتاب پاریس در مارس گذشته نتایج یك بررسی را منتشر نمودند كه بر مبنای آن ۸۸ درصد فرانسویان اعلام نمودند كه در سال ۲۰۱۸ كتاب خوانده اند. این نسبت ۴ درصد بیشتر از سال میلادی ۲۰۱۷ است.
در همین حال بررسی فوق تاكید دارد كه در میان گروه های سنی افراد ۲۴ -۱۵ ساله بیشترین گروه سنی علاقه مند به مطالعه كتاب بوده و نسبت آنها در سال میلادی جدید ۹ درصد افزایش نشان داده است. بیشترین حوزه كتاب مورد علاقه آنها كتاب های مانگا (۵۱ درصد) و كتاب های داستانی مصور است.
كتب ادبی عامه (با ۷۴ درصد) بالاترین میزان مطالعه نزد خوانندگان را داراست. از جانب دیگر میزان مطالعه كتبی كه به مبحث سبك زندگی و سلامت بر می گردد هم به ۵۶ درصد رسیده كه نسبت به سال قبل افزایش چهار درصدی را نشان داده است. در این میان ۳۲ درصد زنان اهل مطالعه، این كار را با اشتیاق زیاد دنبال می كنند.
این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه تهیه كرده و برای انتشار به خبرگزاری مهر فرستاده است.

1398/03/04
21:55:25
5.0 / 5
4391
تگهای خبر: ادبیات , انتشار , سلامت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است