بهترین های جشنواره داستان نویسی خودنویس عرضه شدند

بهترین های جشنواره داستان نویسی خودنویس عرضه شدند كادو دونی: مراسم اختتامیه مسابقه داستان نویسی خودنویس، با معرفی برگزیدگان این رویداد بزرگ ادبی، عصر یك شنبه ۱۵ اردیبهشت در باغ كتاب تهران اجرا شد.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، مسابقه سراسری داستان نویسی «خودنویس» با معرفی برگزیدگان و آثار قابل تقدیر پایان یافت.
این مراسم با حضور داوران و مربیان و برگزیدگان مسابقه خودنویس و همچنین، مدیران و مسئولان حوزه نشر و رمان نویسی، برگزار شد؛ قاسم صفایی نژاد، مدیر نشر جام جم، در مراسم مسابقه داستان نویسی «خودنویس»، با بیان برنامه های سال ۹۸ نشر جام جم اعلام نمود: نشر جام جم، مسابقه خودنویس را در موضوعات و شاخه های دیگری باز دنبال خواهد كرد، كه اخبار آن در طول سال اعلام خواهد شد.
وی با تاكید بر مشاركت سراسر مردم ایران در این مسابقه، اعلام نمود: در این مسابقه تنها ۲۵ درصد شركت كنندگان تهرانی بوده اند.
مدیر نشر جام جم همچنین، با نمایش آماری از مسابقه خودنویس اعلام نمود: در این مسابقه بیشتر از ۴۵۰ اثر دریافت شد كه ۲۰ اثر شایسته راهیابی به مرحله بعد تشخیص داده شده و جهت شركت در كارگاه ها و پرورش داستان ها به كارگاه های خودنویس دعوت شدند.
صفایی نژاد همین طور از طریق اندازی نشر سرای خودنویس برای پرورش و استعدادیابی نویسنده های ایرانی، در آینده نزدیك آگاهی داد و اظهار داشت: آموزش مجازی برای علاقمندان و تشكیل حلقه های كتاب خوانی در سراسر كشور از دیگر برنامه های این نشر خواهد بود.
وی اضافه كرد: علاوه بر ۲۰ نفر برتر مسابقه خودنویس، كه تحت عنوان طلایی شناخته می شوند، ۱۱۰ نفر برگزیده نقره ای و ۱۲۰ نفر برگزیده برنزی، باز توسط جام جم حمایت خواهند شد.
بر این اساس، دوره های آموزشی برای برندگان نقره ای ۱۰۰ درصد بلاعوض خواهد بود و برندگان برنزی با ۵۰ درصد تخفیف می توانند از این دوره ها استفاده كنند؛ همین طور كلاس های خصوصی استعدادپروری و پرورش قلم برای برندگان نقره ای ۷۰ درصد تخفیف خواهد داشت و برندگان برنزی با ۵۰ درصد تخفیف می توانند از این كلاس ها استفاده كنند.
این مراسم با سخنرانی دكتر سید بشیر حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما ادامه یافت؛ وی با تاكید بر استعدادیابی در نسل جدید كشور، از تلاش ها برای شكوفایی استعدادهای نویسندگی كشور قدردانی كرد.
در ادامه، مراسم رونمایی از كتاب صوتی «سه كاهن» نوشته مجید قیصری، جدیدترین تولید «قناری»، برند تولید كتاب های صوتی جام جم، انجام شد و فریبا فصیحی بخش هایی از كتاب را به صورت زنده برای حضار اجرا كرد.
مراسم اختتامیه خودنویس با بیان برندگان بخش آرای مردمی ادامه یافت، و محمد صدوقی، مدیر عامل طاقچه، چگونگی رأی گیری و محاسبه آرا را تشریح كرد؛ در ادامه برندگان بخش آرای مردمی به ترتیب اول تا سوم، زینب یوسف ستار آذری نویسنده داستان «دوربرگردون»، محمود مرادی گمش تپه نویسنده داستان «یك شهر، یك پدر» و مرجان ارتند نویسنده داستان «شب را باور مكن» جوایز خودرا دریافت نمودند.
میرشمس الدین فلاح هاشمی، دبیر علمی این مسابقه، با اشاره به ملاك های داوری، و آثار دریافتی اشاره كرد: تمامی شركت كنندگان در این مسابقه برای بار اول داستان خودرا عرضه نموده و تابحال هیچ كتاب چاپ شده ای نداشته اند.
هیئت داوران مسابقه خودنویس آقایان مجید قیصری، حسن محمودی، میرشمس الدین فلاح هاشمی و سركار خانم وجیه سامانی، داستان «حوری نساء» نوشته عبدالرضا شریفی نیا را شایسته تقدیر دانست و جایزه ویژه صدمیلیون ریالی خودرا برای نخستین مسابقه داستان نویسی خودنویس، به علی درزی، برای داستان «میرزا مقنی گوركن» اهدا كردند.
در انتهای این مراسم نیز، به ۲۰ برگزیده برتر خودنویس، لوح یادبود اهدا شد.
روابط عمومی نشر جام جم همین طور سایت jjp.ir را به علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت عكس ها و فیلم های مراسم اختتامیه خودنویس معرفی نمود.

1398/02/16
15:08:46
5.0 / 5
4406
تگهای خبر: آموزش , اهدا , تولید , جایزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است