بازار هنری كه قابل اندازه گیری نیست

بازار هنری كه قابل اندازه گیری نیست به گزارش كادو دونی جلسه شورای مدیران بنیاد رودكی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.


به گزارش كادو دونی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودكی، هوشمندسازی، مبحث جلسه خسرو طالب زاده (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی اكبر صفی پور (مدیرعامل و مدیران بخش های مختلف بنیاد رودكی) بود.
طالب زاده در این جلسه با اشاره به جایگاه هوشمندسازی در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دو تلقی از هوشمندسازی می توان داشت؛ اول اینكه هر آنچه كه هست را می خواهیم الكترونیكی و دیجیتال و هوشمند كنیم؛ یعنی آنچه در روابط و مناسباتی كه با ارباب رجوع داریم یا با افراد ذینفعان خودمان داریم را می خواهیم به اصطلاح بدون حضور و بدون كاغذ انجام بدهیم كه این تلقی حداقلی است و تنها وضع گذشته را سامان می دهد.



تبدیل میز كار به موبایل
وی افزود: مدیریت هوشمند یا هوشمندسازی فرآیندها امكانی را فراهم می آورد كه تاكنون شناخته شده برای خیلی از افراد نبوده است؛ آینده تحولات به سمتی می رود كه همه با تلفن همراه كار می نماییم. احیانا كامپیوترهای شخصی تا چند سال دیگر از دور خارج خواهند شد و دیگر اتكای ما و میز كار ما تلفن همراهمان خواهد بود. یعنی میز كار و كتابخانه و كار شخصی مان را با تلفن همراه انجام می دهیم. هر آن چیزی كه در زندگی به آن احتیاج داریم بایستی به این ابزار سركار داشته باشیم؛ سوال و پرسش اصلی این است كه آیا می توانیم كاری انجام بدهیم كه خودمان را با این آخرین نسل از ابزارهای ارتباطی هماهنگ كنیم؟ باید به سمت فرآیندی برویم كه كارهایمان با تلفن همراه انجام شود؛ یعنی آنچه خودمان و به خصوص طرف مقابل انجام می دهد.
وی افزود: در مبحث هوشمندسازی فرآیند دیگر، نظم دادن به نظام اطلاعاتی خودمان است؛ یعنی ما بتوانیم اطلاعات را به روشی مدیریت نماییم كه گردآوری و پردازش شده و به سیستم برگردانده شود؛ در این صورت یك سرمایه پرارزش خواهیم داشت كه می توانیم از آن بیشتر از كارهایی كه تا امروزه انجام می دادیم، استفاده نمائیم. در این صورت یك بازار بزرگتر به وجود می آید كه یكی از برنامه های وزیر هم هست؛ بازاری كه اصلا قابل اندازه گیری نیست چون به اندازه تك تك همه افراد می تواند بازاری برای كسب و كار بین المللی باشد. در این بازار می توان به اندازه همه افراد كشور كسب و كار فرهنگی هنری داشته باشیم.

بسترسازی نكنیم، عقب می مانیم
طالب زاده اضافه كرد: ما برای كوچ كردن از فضای فیزیكی و فضای سنتی به یك فضای دیگر باید خودمان را آماده كنیم؛ شعار ما در بحث هوشمندسازی این بود كه هوشمند سازی یا دولت الكترونیك یا مدیریت هوشمند انتخاب نیست؛ این چنین نیست كه در این فرآیند حق انتخاب داشته باشیم بلكه قراین و شواهد نشان داده است كه این امر دارد تحمیل می گردد و ما چاره ای نداریم جز اینكه به این سمت برویم؛ اگر زمینه ها را برای خودمان فراهم نكرده و آمادگی را در خودمان تولید نكنیم عقب می مانیم.
وی افزود: تلاش ها پارسال این بوده كه تمام فرآیندهای ممكن را در وزارتخانه الكترونیكی و هوشمند بكنیم؛ در فاز اول به بحث مجوزها پرداختیم. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ۱۱۴ مجوز صادر می گردد كه در یك بازخوانی به ۳۷ مورد دسته بندی شده است. تا به امروز، بجز بحث كنسرت ها تمامی مجوزهایی كه وزارتخانه می دهد با استفاده از سایت ممكن شده است.

پنجره واحد وزارتخانه از دهه فجر
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: همزمان با دهه فجر مبحث پنجره واحد در وزارتخانه آغاز می گردد كه هر كس از هر درگاهی وارد شود می تواند همه اطلاعات لازم را ببیند؛ یك پروژه دیگر این است كه ما در كل وزارتخانه یكپارچگی تولید نماییم. هر اتفاقی در هر بخش وزارتخانه می افتد در لحظه منعكس می گردد و برای همه در دسترس هست و همه بتوانند از آن استفاده كنند. پروژه بعدی پروژه پایش رخداد هنری و فرهنگی در شبكه های اجتماعی است.
طالب زاده در مورد داده كاوی هم اظهار داشت: در داده كاوی، همه دیتاها ذخیره شده و امكان پردازش و تحلیل فراهم می گردد و در نهایت روندها نشان داده می شود؛ مثلا با عنایت به اطلاعاتی كه وجود دارد می توانیم ببینیم كه در چند سال آینده موسیقی ما به كجا می رسد. همینطور متناسب با هر منطقه برنامه ریزی لازم را انجام داد.
وی در مورد بنیاد رودكی و بحث هوشمندسازی اظهار داشت: بنیاد رودكی بعنوان قطب فرهنگی هنری در سطح جهانی باید عمل كند؛ این بنیاد به جهت اینكه پیشتاز بودن خویش را حفظ كند باید به «ای بنیاد رودكی» تبدیل گردد و كارها، فرآیندها و فعالیت ها از فضای فیزیكی خارج شده و به فضای مجازی برود.

حركت بنیاد رودكی به سمت برنامه محوری
در این رویداد، صفی پور با تشریح ماموریت های بنیاد رودكی به مهمترین برنامه های اخیر این بنیاد پرداخت و اضافه كرد: سعی كردیم با تفكیك جایگاه بنیاد در كنار سازمان های مشابه به ترسیم جایگاه آن در آینده بپردازیم؛ بر این اساس با همكاری بخش خصوصی یك مطالعه خوب صورت گرفت و نتیجه آن منجر به تدوین سند برنامه استراتژیك بنیاد رودكی شد.
وی ادامه داد: محور دوم كار ما این بود كه بتوانیم در یك برنامه ریزی مشخص، شان و جایگاه و موقعیتی كه بنیاد باید در كنار سایر سازمانهای فرهنگی بخصوص در نزد هنرمندان داشته باشد را به آن برگردانیم و این كار رخ نمی داد مگر با یك كار شبانه روزی و تغییر نگاه از سالن محوری به برنامه محوری.
صفی پور افزود: در فرآیند كاریمان تلاش كردیم از توان بخش خصوصی و حمایت این بخش استفاده نمائیم و در این راه زیر ساخت های مجموعه را توسعه بدهیم.
او همینطور به جایگاه فعلی اركسترهای تحت مدیریت بنیاد رودكی، اشاره نمود و اظهار داشت: در اجرای برنامه ها، سیاست های ابلاغی ۹ گانه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مد نظر ما بوده است.
در این نشست گزارشی از اقدامات عملی بنیاد رودكی در فرآیند هوشمند سازی ارائه شد.



1397/11/01
14:07:47
5.0 / 5
5224
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است