طرح وزارتخانه شدن گردشگری منتظر تایید شورای نگهبان

جزئیات تشكیل وزارتخانه جدید دولت، ۳ ماه تا اعلام وزیر گردشگری

جزئیات تشكیل وزارتخانه جدید دولت، ۳ ماه تا اعلام وزیر گردشگری كادو دونی: مدیركل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: اگر شورای نگهبان به طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی ایرادی نگیرد یك ماهه این طرح تعیین تكلیف و سه ماهه وزیر معرفی خواهد شد.



مرتضی شكوهی مدیركل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی بعد از تصویب طرح یك فوریتی تشكیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كه امروز توسط نمایندگان مجلس انجام شد، به خبرنگار مهر اظهار داشت: قبل از این كلیات طرح تصویب شده بود و امروز به بررسی جزئیات پرداخته شد این طرح دارای یك ماده واحده و سه تبصره بود كه بالاخره جزئیات آن رأی آورد. حالا این طرح به شورای نگهبان خواهد رفت و تا بعد از بررسی و اعلام نظر كه معمولاً ۱۵ روز طول می كشد، به تائید برسد.
وی افزود: پیش بینی این است كه اگر شورای نگهبان به این طرح ایرادی نگیرد، تا یك ماه دیگر وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی تعیین تكلیف می گردد و با تائید شورای نگهبان، این طرح به قانون تبدیل خواهد شد و وزیر سه ماهه معرفی می گردد.
شكوهی درباره اینكه قبل از این معاونت گردشگری و سرمایه گذاری در سازمان میراث فرهنگی ادغام شده بود و در بررسی جزئیات طرح وزارتخانه شدن هم آمده كه این سازمان نباید تشكیلات خویش را توسعه دهد، اظهار داشت: وزارتخانه ها در پنج معاونت دیده شده اند و به همه دستگاه ها ابلاغ گردیده كه معاونت های ریاست جمهوری كه بیش از پنج معاونت دارند، باید در هم ادغام شوند. قبلاً هم این طور بود كه می بایست معاونت سرمایه گذاری با گردشگری ادغام شود. اما بند «د» ماده ۲۸ قانون مدیریت خدمات كشوری می گوید «كلیه دستگاه ها ملزم به داشتن حداكثر پنج معاونت هستند». سازمان میراث فرهنگی هم باید ۵ معاونت داشته باشد.
مدیركل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی افزود: در بند «الف» ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه آمده است كه «كلیه دستگاه ها تا آخر برنامه ششم باید تا ۱۵ درصد كوچك شوند»؛ این دو متن داخل یك واحده آمده كه نشان داده است مجلس به دنبال بزرگ شدن بدنه دولت نیست و می خواهد در چارچوب قوانین، وزارتخانه داشته باشد و بیشتر هدف نمایندگان مجلس بحث نظارت است. ازاین رو سازمان میراث فرهنگی نیاز به بزرگتر شدن ندارد، چون اكنون در تمامی استان ها، اداره كل و نمایندگی داردو به نیروی انسانی بیشتری هم نیازی ندارد.
وی اضافه كرد: دولت یك سال فرصت دارد تا شرح وظایف جدید وزارتخانه گردشگری را ابلاغ كند. همینطور با عنایت به اینكه اجازه بزرگتر شدن تشكیلات را ندارد، اما می تواند اصلاحات لازم را انجام دهد. قانونگذار دست سازمان میراث فرهنگی را در این باره باز گذاشته است؛ این اصلاحات می تواند بعد از تعیین وزیر صورت گیرد.
شكوهی درباره اینكه مسئولان مختلف در سازمان میراث فرهنگی همیشه از تبدیل این سازمان به وزارتخانه اعلام نارضایتی می كردند اظهار داشت: نگرانی در اینجا بود كه در راه و وزارتخانه شدن سازمان، سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هم تفكیك شوند و یا اینكه خروجی این طرح در مجلس چه خواهد شد.
وی درباره بررسی بازگشت فرش به معاونت صنایع دستی هم اظهار داشت: جای فرش در حوزه معاونت صنایع دستی است. باید این مورد بعدها پیگیری شود. فرش برند ما در صنایع دستی است. اخیراً قانونی در مجلس تصویب شده كه درباره پشتیبانی از فعالان صنایع دستی است. ما معتقدیم كه فرش جدا از صنایع دستی نیست و اگر سیاستگذاری درستی برای صنایع دستی داشته باشیم، باید فرش را هم در این بخش ببینیم یا اگر بسته حمایتی وجود دارد باید هم برای صنایع دستی باشد و هم برای فرش.

1397/05/10
15:22:25
5.0 / 5
5018
تگهای خبر: صنایع دستی , فرهنگ , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است