در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ماجرای فیلم كوهی از برگشتی های مجلات همشهری چیست؟

ماجرای فیلم كوهی از برگشتی های مجلات همشهری چیست؟ كادو دونی: در حالیكه مجلات همشهری و خبرنگاران این نشریات، این روزها با مشكلات عدیده ای دست و پنجه نرم می كنند، انتشار فیلمی از انبوه نسخه های برگشتی این مجلات در یكی از انبارهای همشهری، خبرساز شد.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، در حالیكه اواخر هفته گذشته مدیریت «موسسه همشهری» بعد از بررسی وضعیت مجلات در حال انتشار این موسسه - كه هم اكنون ۸ عنوان هستند - تصمیم به تمدید مهلت به سردبیران آنها برای تداوم انتشار این مجلات البته با رعایت اصل صرفه جویی در هزینه ها تا سه ماهه دیگر (پایان شهریورماه) گرفت، دو روز پیش فیلمی در شبكه اجتماعی توئیتر منتشر گردید كه انبوهی از نسخه های فروش نرفته این مجلات را نشان می داد.
بر اساس صحبت های فیلمبردار این تصاویر كه روی فیلم شنیده می شود، بسته هایی باز نشده از عناوین مختلف مجلات همشهری در یك سیلو روی هم تلنبار شده اند و به قول او «كوهی از برگشتی های مجلات همشهری» را در این انبار ساخته اند؛ مجلاتی كه به همان شكل آك بند خود و در بسته های بازنشده، به چاپخانه برگشته اند.
این فیلم را «افشین امیرشاهی» گرفته كه از قضا خود عضو شورای سردبیری روزنامه همشهری است. مواردی از قبیل جایگاه او بعنوان یكی از مدیران همشهری كه چنین تصاویری را تهیه كرده است و در عین حال انتقاداتی كه بخصوص از سوی بدنه تحریریه گروه مجلات و برخی كاركنان همشهری به انتشار این فیلم در شبكه های اجتماعی صورت گرفت، علامت سوال هایی را به وجود می آورد كه طبیعتاً می بایست به آنها پاسخ داده می شد و چه كسی بهتر از خود تصویربردار!؟

«افشین امیرشاهی» خود در این باره به خبرنگار مهر اظهار داشت: این فیلم كه حدود ۶ ماه پیش در انبار «حكیمیه» موسسه همشهری گرفته شد و اخیراً در شبكه های اجتماعی پخش شده است، كاملاً مصرف داخلی داشت؛ به این مفهوم كه هدف از تهیه آن، این نبود كه در فضای مجازی و سایت ها و كانال ها منتشر شود بلكه مخاطب آن در روزنامه همشهری، یك نفر و آن هم مدیرمسئول روزنامه بود تا بررسی شود كه وضعیت انتشار و نحوه توزیع مجلات همشهری به چه صورت است؟ وضعیت آگهی های این نشریات چگونه بوده است؟ و چرایی این نكته كه پك ها حتی باز هم نشده اند، مورد بررسی قرار گیرد، میزان برگشتی ها و فروش هر مجله مشخص، و در عین حال در صورت ضرورت از سایر مدیران مرتبط خواسته شود گزارش های دقیق در این باره تهیه شود.
وی با اذعان به اینكه این فیلم به صورت اتفاقی تهیه شده و حتماً اطلاعات گفته شده در فیلم نمی تواند كامل و دقیق باشد و به صورت تخمینی گفته می شود، اضافه كرد: توضیحاتی كه به همراه تصاویر شنیده می شود، تقریباً همان توضیحاتی است كه كاركنان انبار عنوان می كردند. ضمن اینكه بازه زمانی نسخه های برگشتی كه ۳ ماه عنوان می شود، سه ماه نیست؛ بلكه ۶ ماه است؛ یعنی انبار شدن این مجلات مربوط به دوره ۶ ماهه پیش از تهیه فیلم است. در واقع نشریاتی كه در این فیلم دیده می شوند كه روی هم تلنبار شده اند، نشریات همان ایام نیستند بلكه مربوط به حدود یك سال قبل هستند.
امیرشاهی در پاسخ به این سوال كه وقتی شما با تلفن همراه خودتان این فیلم را گرفته اید، چطور می گردد پذیرفت كه از چگونگی درز آن و انتشار فیلم در شبكه های اجتماعی بی خبر باشید؟، اظهار داشت: همانطور كه در فیلم هم مشخص است، لحظه ای كه من این فیلم را می گرفتم، فرد دیگری هم در كنار من مشغول فیلم گرفتن بود و بنابراین صدای من در آن فیلم هم ضبط شده است. در هر حال این فیلم بدون هماهنگی در شبكه های اجتماعی قرار گرفته است.
این عضو شورای سردبیری روزنامه همشهری همینطور در واكنش به این نكته كه گفته می گردد هدف از انتشار چنین فیلمی آن هم در این برهه زمانی كه مجلات همشهری با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم می كنند، تنها ضربه زدن به بدنه تحریریه این مجلات و خبرنگاران آن است، اظهار داشت: این نگاه، نگاه درستی نیست و اصلاً چنین قصدی وجود نداشته است؛ چون كه من در ابتدا هم اعلام كردم كه از نحوه انتشار فیلم در شبكه های اجتماعی بی اطلاعم و فیلم، صرفاً مصرف داخلی (مدیرمسئول همشهری) داشته است.

1397/04/18
15:31:10
5.0 / 5
4983
تگهای خبر: انتشار , فروش , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است