یك هفته پس از چاپ؛

چاپ دوم رمان سفر شگفت انگیز مرتاض هندی

چاپ دوم رمان سفر شگفت انگیز مرتاض هندی به گزارش كادو دونی رمان «سفر شگفت انگیز مرتاضی كه در جالباسی آیكیا گیر افتاده بود» اثر رومن پوئرتُلاس با ترجمه ابوالفضل الله دادی توسط نشر ققنوس برای دومین بار چاپ شد.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، رمان «سفر شگفت انگیز مرتاضی كه در جالباسی آیكیا گیر افتاده بود» اثر رومن پوئرتُلاس با ترجمه ابوالفضل الله دادی به تازگی توسط نشر ققنوس به چاپ دوم رسیده است. این كتاب صد و چهل و هشتمین عنوان «ادبیات جهان» است كه این ناشر چاپ می كند.
رمان مورد نظر كه به تازگی و طی ابتدایی شهریور به چاپ رسید، یك هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسیده است. داستان این رمان درباره مهاجرت های غیرقانونی است. نویسنده اثر كه مدت ها به عنوان پلیس مرزی خدمت كرده و كارشناس امور مهاجران غیرقانونی است، در داستان خود به خوبی نشان داده چگونه متولّد شدن در جایی كه او آن را سمت بد مدیترانه می خواند، می تواند روی زندگی آدم ها تاثیر بگذارد.
داستان این رمان درباره مرتاضی هندی به اسم «آژاتاشاترو لاواش پاتل» است كه برای خرید یك تخت میخی به آیكیا در پاریس می رود و چون جایی ندارد تا شب را آنجا بماند، در فروشگاه می ماند تا صبح فردا تخت را تحویل بگیرد و به خانه اش برگردد. صبح فردا جمعی از مامورهای فروشگاه وارد می شوند. مرتاض هم از ترس در یك جالباسی مخفی می شود و نمی داند ماموران برای بردن همان جالباسی آمده اند. به این ترتیب مرتاض به همراه جالباسی درون كامیونی گذاشته می شود كه درون آن عده ای از مهاجران غیرقانونی آفریقایی مخفی شده اند و قرار است از طریق كانال مانش به انگلستان بروند...
رمان «سفر شگفت انگیز مرتاضی كه در جالباسی آیكیا گیر افتاده بود» در ۵۰ كشور و به ۳۷ زبان ترجمه شده و تا به حال ۶۵۰ هزار نسخه از آن، در فرانسه و یك و نیم میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش رفته است.
فصول مختلف این رمان به ترتیب عبارت اند از: فرانسه، بریتانیای كبیر، اسپانیا، ایتالیا، لیبی، فرانسه.
در قسمتی از این رمان می خوانیم:
اگرچه او نمی دانست در ساعات آینده چه بر سرش می آید، خوشحال بود كه آن جاست. در آن ساعت، بایستی در هواپیما می بود و به خانه اش بر می گشت. عجیب بود كه دلش برای این اتفاق تنگ نمی شد؛ دست كم حالا، آن جا و بلافاصله، زیرا فشار سفر كمی او را از پا درآورده بود. به خودش گفت مسافرتی باورنكردنی و نیز ملاقات با شخصیت هایی شگفت انگیز را پیش رو خواهد داشت. باید از این شبیخونِ خوشی استفاده می كرد زیرا قطعا تا چند لحظه دیگر وقتی در تختش و تنهایی به افسردگی تبعیدی ها، انسان های بی ثبات، خانه نشین هایی كه دور از سرزمین هایشان غم وطنشان را داشتند، بداقبال ها و كسانی كه دیگر هیچ شاخه ای نداشتندكه به آن آویزان شوند فكر می كرد، حوصله اش سر می رفت.
به پسر عمه اش فكر كرد كه چقدر از او دور بود. خیلی دوست داشت همه این لحظات مهیج را با او شریك شود اما اگر او بود شاید هیچ كدام از این ها اتفاق برایش اتفاق نمی افتاد. از طرفی هرگز آن ها هر دو در چمدان مارك ویتون جا نمی شدند. عیبی ندارد، اگر روزی بر می گشت همه این داستان ها را برایش تعریف می كرد. فقط كاش می توانست خانواده اش را از پیشرفت تدریجی اش مطلع كند. او به تازگی اروپا و طی دو روز چیزهایی را دیده بود كه هرگز در عمر سی و هشت ساله اش ندیده بود و اگر روزی تصمیم نگرفته بود در جالباسی ای در فروشگاهی بزرگ پنهان شود، قطعا هیچ كدام از این چیزها را هرگز نمی دید. چه كسی می دانست، گاهی یك زندگی ساده و مكان هایی كاملا معمولی سرآغاز ماجراهای هیجان انگیز می شد.
چاپ دوم این كتاب با ۲۹۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر و عرضه شده است.
 

1396/06/12
21:47:23
5.0 / 5
5009
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است