نظام تعلیم و تربیت در حال دگرگونی است به گزارش کادو دونی، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: نظام های تعلیم و تربیت در جهان با سرعتی فراتر از پیشبینی های یک دهه گذشته درحال دگرگونی هستند. به گزارش کادو دونی به نقل از مهر، مراسم رونمائی از کتاب «مدرسه ای برای زندگی» با حضور جمعی از اندیشمندان، محققان، مسئولان فرهنگی و کنشگران حوزه تعلیم و تربیت، در فضای علمی و فرهنگی خانه اندیشه ورزان اجرا شد. در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین مطلب زاده مدیر مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی (اندیشکده مرآت)، حضور نخبگان فکری و علمی را نشانه اهمیت موضوع تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: اندیشکده مرآت کوشیده است بستر گفتگوی علمی میان صاحبنظران را فراهم آورد و این مراسم را هم در همین جهت ارزیابی کرد. در ادامه طیب نیا عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، با اشاره به شتاب فزاینده تحولات جهانی در عرصه آموزش اظهار داشت: نظام های تعلیم و تربیت در جهان با سرعتی فراتر از پیشبینی های یک دهه گذشته درحال دگرگونی هستند. وی نقش تکنولوژی های جدید، خصوصاً هوش مصنوعی را در این تحولات تعیین کننده دانست و اشاره کرد: الگوهای سنتی مدرسه دیگر پاسخگوی نیازهای آینده نیستند. طیب نیا با تکیه بر ضرورت اتخاذ تصمیم های کلان و بموقع در سطح حکمرانی آموزشی کشور اشاره کرد: الگوی «مدرسه زندگی» تلاشی عملی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به حساب می آید و می تواند قسمتی از نقصهای موجود در نظام آموزشی را جبران کند. وی به نقش پررنگ خانواده در این الگو اشاره نمود و آنرا یکی از تفاوت های اساسی این مدل با مدارس رایج دانست. در بخش دیگری از مراسم، سید مهدی نوابی نویسنده کتاب «مدرسه ای برای زندگی»، با تکیه بر ماهیت تیمی این اثر بیان نمود: که این کتاب حاصل یک پروسه پژوهشی چندساله بوده و نتیجه همکاری جمعی از محققان، مربیان و صاحبنظران است. وی اضافه کرد: ایده اولیه کتاب از خلأ موجود در توجه به تفاوت های جنسیتی در نظام تربیت رسمی و همین طور نبود یک الگوی اجرائی عینی برای سند تحول بنیادین شکل گرفت. نوابی با تشریح مسیر پژوهشی این پروژه، اعلام نمود: این الگو بعد از مطالعات نظری گسترده، از سال ۱۳۹۹ بصورت آزمایشی در اصفهان اجرا شده و بازخوردهای میدانی آن در تدوین غائی کتاب لحاظ شده است. وی اضافه کرد: این کتاب کوشیده است مفاهیم کلیدی سند تحول، همچون حیات طیبه، شایستگی های تربیتی و پیوند آموزش و تربیت را بصورت عملیاتی و قابل اجرا ارائه نماید. در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، ضمن تبریک مناسبت های مذهبی و فرهنگی، از تدوین و اجرای این اثر علمی قدردانی نمود. وی کتاب «مدرسه ای برای زندگی» را فراتر از یک متن آموزشی توصیف کرد و آنرا واجد خاصیت های یک الگوی حکمرانی مدرسه دانست. خسروپناه اشاره کرد: این کتاب توانسته است میان مبانی نظری و اجرای میدانی پیوند برقرار کند و الگویی عرضه نماید که قابلیت ارزیابی، اصلاح و توسعه در سطح ملی را دارد. وی بر آمادگی شورایعالی انقلاب فرهنگی برای پشتیبانی از الگوهایی که در میدان عمل آزموده شده اند، تاکید کرد و این اثر را نمونه ای قابل توجه در راه گفتمان سازی تحول آموزشی دانست. در پایان این مراسم، کتاب «مدرسه ای برای زندگی» با حضور دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، نویسنده اثر و جمعی از مسئولان و اندیشمندان پرده برداری شد. همچنین از سید مهدی نوابی بعنوان پژوهشگر و نویسنده کتاب و دکتر خسروپناه بعنوان میهمان ویژه مراسم تقدیر گردید و برنامه با امضای کتاب ها و ثبت عکس یادگاری پایان یافت. به طور خلاصه، نوابی با تشریح مسیر پژوهشی این پروژه، اعلام نمود: این الگو پس از مطالعات نظری گسترده، از سال ۱۳۹۹ به صورت آزمایشی در اصفهان اجرا شده و بازخوردهای میدانی آن در تدوین غائی کتاب لحاظ شده است. همینطور از سید مهدی نوابی به عنوان پژوهشگر و نویسنده کتاب و دکتر خسروپناه به عنوان میهمان ویژه مراسم تقدیر گردید و برنامه با امضای کتاب ها و ثبت عکس یادگاری به پایان رسید. 1404/09/26 09:20:09 5.0 / 5 5 تگهای خبر: آموزش , عكس , فرهنگ , كتاب این مطلب کادودونی را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط دوره مدرسه مدرسان با تدریس محمدرضا سرشار نوجوانی دوره ای فوق العاده برای سرمایه گذاری تربیتی و روانی است حکم بی اثر، جولانگاه قانون شکنی دیگر برنامه گنک علی ضیا مجوز تولید و انتشار ندارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱