مایکروسافت در کوشش برای ایجاد بازار هوش مصنوعی برای ناشران است

مایکروسافت در کوشش برای ایجاد بازار هوش مصنوعی برای ناشران است به گزارش کادو دونی، مایکروسافت درحال مذاکره با ناشران منتخب آمریکایی در مورد یک برنامه آزمایشی است تا به راه اندازی یک بازار دوطرفه کمک نماید و به ناشران برای محتوای مورد استفاده هوش مصنوعی، وجهی پرداخت کند.



به گزارش کادو دونی به نقل از مهر به نقل از آکسیوس، مایکروسافت درحال مذاکره با ناشران منتخب آمریکایی در مورد یک برنامه آزمایشی است تا به راه اندازی یک بازار دوطرفه کمک نماید که به ناشران برای محتوای مورد استفاده توسط محصولات هوش مصنوعی، وجهی پرداخت کند. این برنامه با دستیار کپی رایت (Copilot) شروع می شود.
اهمیت این برنامه آزمایشی آن است که مایکروسافت را به نخستین شرکت بزرگ فناوری تبدیل خواهدنمود که یک بازار هوش مصنوعی برای ناشران ایجاد می کند، و نقطه عطفی در ایجاد یک مدل کسب وکار پایدار برای شرکت های تولیدکننده محتوا در عصر هوش مصنوعی است.
به گفته مدیران انتشاراتی که در جریان این مساله قرار گرفته اند، بازار محتوای ناشران (PCM) _نامی که مایکروسافت روی آن گذاشته_ به عنوان یک برنامه آزمایشی با تعداد کمی از ناشران راه اندازی خواهد شد. این شرکت در نهایت امیدوار است که این طرح آزمایشی را به تدریج به شرکای بیشتری گسترش دهد و با آنها همکاری کند تا ابزارها، سیاستها و مدلهای قیمت گذاری را که می توانند برای PCM کار کنند، بسازد.
دستیار کوپایلوت مایکروسافت به عنوان نخستین خریدار هوش مصنوعی در بازار برای ناشران جهت فروش محتوای خود عمل خواهدنمود. این غول فناوری بدنبال گسترش پیشنهادهای سمت تقاضای بازار برای گنجاندن سایر محصولات هوش مصنوعی است.
مایکروسافت هفته گذشته در اجلاس شرکای خود در موناکو که فقط با دعوت نامه برگزار می شد، در رابطه با این برنامه آزمایشی صحبت کرد. یکی از اسلایدهای مایکروسافت که به علت صراحتش توجه شرکت کنندگان را جلب کرد و در تضاد با سیاستهای سایر شرکت های فناوری قرار گرفت، این بود: «شما شایسته دریافت دستمزد بر مبنای کیفیت مالکیت فکری خود می باشید.» مایکروسافت زمان دقیقی جهت راه اندازی این نسخه آزمایشی اعلام نکرد.

بازار دو سویه رسانه و فناوری


صنعت رسانه بشدت بدنبال ورود یک شرکت فناوری به بازار است. بدون مشارکت شرکت های بزرگ فناوری، یک بازار دوسویه نمی تواند کار کند.
در حالی که استارت آپ های کوچک تری مانند ProRata.ai و TollBit آغاز به ساخت بازارهایی کرده اند، هنوز داده های کافی برای جبران معنادار ناشران ندارند. (ProRata.ai موتور جستجوی هوش مصنوعی خویش را برای حل این مشکل راه اندازی نمود.) اغلب شرکت های بزرگ هوش مصنوعی بر روی معاملات اعطای مجوز متمرکز شده اند که به ناشران پیشاپیش برای دسترسی به محتوا پول پرداخت می کنند، نه بر مبنای هر بار استفاده.
گوگل که تابحال بزرگترین شرکت جستجوی جهان بوده، به ندرت با ناشران در حوزه هوش مصنوعی داد و ستدی انجام داده است. این شرکت تمایلی به شرکت در هیچ بازار هوش مصنوعی نشان نداده است.
مایکروسافت قراردادهای دیگری را هم برای همکاری با ناشران دیگر برای Copilot امضا نموده است. در سال ۲۰۲۴ Copilot Daily را راه اندازی نمود، که خلاصه ای صوتی از اخبار و آب و هوا است که از شرکایی مانند رویترز، اکسل اسپرینگر، مجلات هآرست، شبکه USA Today و فایننشال تایمز تهیه می شود. متا در ماه های اخیر مذاکرات خویش را با شرکای انتشاراتی در مورد قراردادهای هوش مصنوعی افزایش داده است.
اخبار PCM نشان داده است که مایکروسافت بدنبال تعمیق روابط خود با ناشران است، چون قابلیت های هوش مصنوعی خویش را گسترش می دهد و رابطه خویش را با OpenAI بازسازی می کند. تاکنون، OpenAI - که مایکروسافت را به عنوان بزرگترین سرمایه گذار اقلیت خود درنظر می گیرد - رهبری معاملات هوش مصنوعی با ناشران را بر عهده داشته است. علیرغم این تلاش، مایکروسافت هنوز با چالش های قانونی روبرو است. نیویورک تایمز و دیگر ناشران بزرگ، به همراه OpenAI، از این شرکت به علت نقض حق نشر شکایت کرده اند.
هرچند طبق داده های Similarweb، ترافیک ماهانه Copilot از راه بازدیدهای دسکتاپ و موبایل در مقایسه با ChatGPT و سایر چت بات های هوش مصنوعی، بسیار ناچیز است، و باآنکه ممکنست Copilot به اندازه گوگل و OpenAI ترافیک مصرفی نداشته باشد، اما مایکروسافت از نظر مقیاس و مخاطبان داخلی، مشتریان سازمانی دارد که به مایکروسافت ۳۶۵ و آژور (خدمات رایانش ابری) متکی هستند. باید دید اقدامات مایکروسافت می تواند گوگل را به فعالیتی ترغیب کند. خلاصه اینکه اهمیت این برنامه آزمایشی آن است که مایکروسافت را به اولین شرکت بزرگ فناوری تبدیل خواهدنمود که یک بازار هوش مصنوعی برای ناشران ایجاد می کند، و نقطه عطفی در ایجاد یک مدل کسب و کار پایدار برای شرکتهای تولیدکننده محتوا در عصر هوش مصنوعی است. یکی از اسلایدهای مایکروسافت که به دلیل صراحتش توجه شرکت کنندگان را جلب کرد و در تضاد با سیاست های سایر شرکتهای فناوری قرار گرفت، این بود: شما شایسته دریافت دستمزد بر اساس کیفیت مالکیت فکری خود می باشید. نیویورک تایمز و دیگر ناشران بزرگ، بهمراه OpenAI، از این شرکت به دلیل نقض حق نشر شکایت کرده اند.
1404/07/06
08:52:14
5.0 / 5
60
تگهای خبر: انتشار , تولید , خدمات , خرید
این مطلب کادودونی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
کادو
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

كادو دونی

فروش انواع کادو

کادو دونی، هدیه ای برای هر لحظه ، سورپرایزهای به یادماندنی

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است