نادرپور را میتوان سعدی دوران معاصر دانست

نادرپور را میتوان سعدی دوران معاصر دانست کادو دونی: به گزارش کادو دونی، منوچهر پیشوا در بزرگداشت نادر نادرپور، او را سعدی دوران معاصر خواند و اظهار داشت: شعر نادر نادرپور دارای صلابت و روانی است که در شعر سایر شعرای معاصر دیده نمی گردد.


به گزارش کادو دونی به نقل از دبیرخانه موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، در نشست بزرگداشت نادر نادرپور، محمد رسولی، پژوهشگر ادبیات و شاهنامه پژوه و عظیم زرین کوب و هوشنگ طالع و منوچهر پیشوا و حمید تبریزی در رابطه با این شاعر سخنرانی کردند.
عظیم زرین کوب، با ذکر سال شمار زندگی نادرپور اظهار نمود: گرامیداشت نام بزرگان فرهنگ و ادب کار شایسته و ارزشمند ای است اما بزرگانی مانند مولوی و حافظ و سعدی مورد شناخت همه مردم هستند و شاید چندان نیازی به مراسم ندارند و باید بیشتر به بزرگان فرهنگ و ادب دوره معاصر مانند نادر نادرپور و مانند او پرداخت که کمتر شناخته شده اند.
در ادامه مراسم، هوشنگ طالع ضمن اشاره به آشنایی و دوستی با نادر نادرپور در روزگار نوجوانی و جوانی، خاطراتی از جلسات ادبی آن روزگار بیان کرد و نام چند تن از بزرگان فعال فرهنگی هم دوره ای شاعر فقید معرفی نمود که در آن انجمن که « آتشکده» نام داشت و در سالهای حدود ۱۳۳۰ تشکیل می شده، حضور می یافتند.
منوچهر پیشوا از فعالان پیشکسوت فرهنگی کشور طی سخنان به بررسی شعر نادرپور پرداخت و بیان نمود: نادرپور را میتوان به جرات سعدی دوران معاصر دانست، چونکه شعر نادر نادرپور دارای صلابت و روانی است که در شعر سایر شعرای معاصر دیده نمی شود.
او توضیح داد: همانطور که شعر سعدی را نمی توان یک کلمه اش را عوض کرد و به ساختار و سلاست و فصاحت شعر لطمه نزد، شعر نادرپور هم این گونه است.
در قسمت دیگر این رویداد، حمید تبریزی از دیگر سخنرانان حاضر در جلسه در رابطه با شعر نادرپور و نزدیکی شعر او به اخوان ثالث، سخن گفت.
در این رویداد زهرا گلسرخی و نیکو قلمی شعرخوانی کردند و ابوالفضل بنان (صوفی) شاعر و پژوهشگر ادبیات ضمن توضیحاتی در رابطه با شعر نادرپور غزل خویش را که با تضمین از یک بیت نادرپور بود خواند.
در انتها محمد رسولی بعنوان جمع بندی مطالب، اظهار داشت: آن چه مسلم است شعر نادرپور از جهت فرم و شکل و معنا و ماهیت و مضمون از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار می باشد و مهم تر از همه این که او فردی ایران گرا و میهن دوست بوده و همیشه در شعرش چه در دوران حضر و هم دوران سفر، عشق به ایران داشته و این خصوصیت همیشه در شعرش متجلی بوده است.



1403/03/18
12:00:23
5.0 / 5
194
تگهای خبر: ادبیات , سفر , شعر , عشق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است