توسط انتشارات فاطمی؛

مجموعه سه جلدی معلمی بهتر روانه بازار نشر شد

مجموعه سه جلدی معلمی بهتر روانه بازار نشر شد کادو دونی: کادو دونی: مجموعه کتاب های معلمی بهتر توسط انتشارات فاطمی منتشر و روانه بازار نشر شد.



به گزارش کادو دونی به نقل از مهر، مجموعه کتاب های «معلمی بهتر» در سه جلد با عناوین «معلمی و آداب زندگی» نوشته لیلا سلیقه دار، «معلمی و علوم اعصاب تربیتی» نوشته علی نوری و «معلمی و فلسفه برای کودکان» نوشته یحیی قائدی بتازگی توسط انتشارات فاطمی چاپ و روانه بازار نشر شده است.
معلمان توانمند نقشی تعیین کننده در تحقق و تثبیت ایران قدرتمند دارند. پس توانمندسازی را باید یک ماموریت ملی قلمداد کرد که مشارکت در آن بی شک یک مسئولیت خطیر ملی است. این مجموعه با هدف کمک به کنشگران تعلیم و تربیت و بر طبق این فرض تولید و انتشار یافته است.
محمود مهر محمدی دبیر این مجموعه درباره ی مجموعه کتب «معلمی بهتر» می گوید به نظرم دانش و دانشوری یا یادگیری مستمر را اگر ذات و هم زاد کنش حرفه ای تدریس مؤثر یا معلمی بدانیم، هیچ گروه از معلمان نمی تواند از مطالعه این دست آثار خودرا بی نیاز بداند. مگر اینکه شوق یادگیری و بالندگی را از دست داده باشد. خصوصاً دانشجو معلمان در پروسه تکوین شخصیت معلمی و حرفه ای خود می توانند به این منابع تکیه کنند. شوق یادگیری در آنها علی القاعده در اوج است.
وی اضافه کرد: نقطه عطف کتاب های این مجموعه که در عین حال آنها را از کتاب های موجود متمایز می کند، در رابطه با ساختار تدوین کتاب های متعلق به این مجموعه است. در این ساختار تمامی عناصر همچون روایت ها نقش کلیدی دارند. روایت ها قبل از ارائه هر قسمتی از محتوای علمی یا هر فصل کتاب جانمایی شده اند. معلمان یا دانشجو معلمان که مخاطب این کتاب ها هستند باید بتوانند خودرا در این روایت ها ببینند یا با آن ارتباط برقرار کنند. بدین منظور تلاش شده باور پذیر و جذاب باشند. طرح مبحث نظری متعاقب ارائه روایت یا موقعیت عملی، سبب برقراری ارتباط عمیق تر خواننده با آن مبحث یا معنادار جلوه کردن آن می شود. وگرنه بحث های نظری در زمینه معلمی فراوان و در قالب های مختلف در دسترس علاقمندان هست.
وجه متمایز دیگر سوال هایی است که بعد از هر روایت طرح شده تا خواننده را دعوت به ثبت نظر در موقعیتی که معرف حال و الان اوست بکند. همین پرسش ها پس از ارائه بحث نظری تکرار شده اند تا خواننده باردیگر و این دفعه در موقعیت تازه (کارشناسانه تر) نظرات خود درباره ی روایت ابتدای فصل را ثبت کند و با پاسخ های نوبت اول خود مقایسه کند. حال و هوای سوال هایی که در دو نوبت خواننده دعوت به پاسخ دادن می شود بدین قرار هستند؛ گرچه در همه ی موارد از این عبارات استفاده نشده است.
تشکیل گروههای یادگیری در مدارس برای مطالعه و بحث درباره ی مضامین این کتاب ها سفارش من است. حتی اگر نیاز به پشتیبانی تخصصی در این گروههای یادگیری داشته باشند ما آمادگی داریم. برای دانشجو معلمان هم سفارش می کنم حلقه های یادگیری با بهره گیری از ظرفیت انجمن های علمی با محوریت معلمی بهتر تشکیل گردد تا بحث و گفتگو درباره ی کتاب مورد علاقه شان شکل بگیرد. البته اجرای این پیشنهاد تنها برای بهره مندی بیشتر است. وگرنه مطالعه و استفاده فردی خواه برای معلمان یا دانشجو معلمان حتما در جای خود مفید می باشد.
در قسمتی از یکی از این کتاب ها با عنوان «معلمی و فلسفه برای کودکان» می خوانیم:
«فعالیت های مراقبتی به عنوان یک سری کارهای کمک کننده، حمایتی و تسهیل کننده، تعریف شده است کهدر جهت رفع نیازهای بالقوه و بالفعل فرد یا گروهی دیگر انجام می گیرد و هدف نهایی و غایی آن، بهبود شرایط و زندگی افراد است واتسون می گوید مراقبت یک علم است که بر را در بر گرفته است. در حقیقت این علم بیان کننده تجربه ها، پدیده ها و پروسه مراقبت است. دو شاخصه اصلی مراقبت، هنر و انسانیت است. سوانسون یکی از نظریه پردازان پرستاری، مراقبت را یک روش پرورشی می داند که موجب ارزش گذاری احساس تعهد و مسئولیت پذیری در فرد می شود بریلوسکی و وندر مراقبت را به عنوان یک ارتباط، عمل، نگرش و پذیرش خود ودیگران تعریف کرده و بیان نموده اند که مقاهیمی همچون اعتماد و تعهد، با مفهموم مراقبت در ارتباط هستند.
مراقبت دارای ابعاد زیستی_ فرهنگی، روانی، اجتماعی و محیطی است و عناصر آن شامل حمایت احساسی، تامین آرامش، راحتی و برقراری ارتباط مناسب می باشد. ویدرمارک_ پترسون و همکاران مراقبت را به دو عنصر اصلی تفکیک کرده اند که یک بعد بر تأثیرگذاری آن اثر دارد و بعد دوم بر آسودگی فرد مؤثر است. پیامد نهایی مراقبت، رضایت و سازگاری روانی است چهار معنا را برای مراقبت در نظر گرفته است.
نخست، مراقبت ابراز علاقه به یا نگرانی برای چیزی یا کسی است. به عنوان مثال وقتی می گوئیم «من به او اهمیت می دهم» در زبان انگلیسی از واژه caring استفاده می نماییم. دوم، مراقبت به مفهوم احتیاط و مواظبت کردن از خود است.»
دو کتاب «معلمی و علوم اعصاب تربیتی» و «معلمی و آداب زندگی» در ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۵ هزارتومان و کتاب «معلمی و فلسفه برای کودکان» در ۵۰۰ نسخه با قیمت ۸۵ هزارتومان عرضه شده اند.


منبع:

1401/11/28
13:10:01
5.0 / 5
393
تگهای خبر: آرامش , انتشار , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است