در رادیو گفت وگو مطرح شد؛

شبکه کتاب به خانواده صداوسیما می پیوندد؟

شبکه کتاب به خانواده صداوسیما می پیوندد؟ به گزارش کادو دونی، مدیر شبکه تلویزیونی کتاب از پخش برنامه ها از آنتن رسانه ملی استقبال کرد و اظهار داشت: ما بدنبال برندسازی از چهره هایی هستیم که ظرفیت اجرای شبکه کتاب را دارا هستند.



به گزارش کادو دونی به نقل از مهر، برنامه تقاطع فرهنگ در گفت و گو با مجید صحاف مدیر شبکه تلویزیونی کتاب از آنتن رادیو گفتگو پخش گردید.
صحاف در این برنامه اظهار داشت: پیشینه شبکه تلویزیونی کتاب به سال ها قبل و شکل گیری رادیو کتاب باز می گردد که نتوانست با طراحیِ مورد نظر، کار را ادامه دهد، اظهار داشت: در حاشیه نمایشگاه کتاب امسال، در قالب تلوبیون شبکه ای به نام کتاب نما تأسیس کردیم که با حدود ۸ ساعت برنامه زنده، رویدادهای نمایشگاه را پوشش می داد.
وی اضافه کرد: سال ها نسبت به این مساله مطالعه و تجربه داشتیم و پس پیشنهاد شبکه کتاب را با خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در بین گذاشتیم تا پروسه اجرائی و ساختارِ این شبکه در هفته کتاب اجرائی شود. شبکه مذکور درحال حاضر در بستر تلوبیون فعال است و به زودی سایر پلت فرم ها نیز برنامه های این شبکه را بصورت همزمان، پخش خواهند کرد. این شبکه ۲۴ ساعته خواهد بود ولی برنامه های ویژه آن با پخشِ ۴ ساعته شروع می شود.
مدیر شبکه تلویزیونی کتاب، طراحی برنامه های شبکه تلویزیونی کتاب را مطابق با فناوری روز عنوان نمود و اضافه کرد: تمام سازمان های فرهنگی که بطور مستقیم دستی بر آتش کتاب و کتابخوانی دارند، مستقیماً در این شبکه جای می گیرند و فقط مختص وزارت ارشاد نیست و این نهاد فقط متولی اجرای آن می باشد.
صحاف این شبکه را متعلق به همه –حتی مجموعه های دانش بنیان فعال در زمینه کتاب- معرفی نمود و افزود: این مجموعه دارای تیم تولید محتواست و تفاوتی ندارد که بسترِ مورد نظر برای پخش [فضای مجازی باشد یا شبکه های صداوسیما]؛ اما باید چند ماهی از پخش برنامه های این شبکه بگذرد و دوستان در صداوسیما خروجی و پتانسیل آنرا شاهد باشند. در نمایشگاه کتاب ثابت کردیم که بستر درستی را بدین منظور در نظر گرفتیم، بطوریکه ۴ استودیو طراحی کردیم که فقط یکی از آنها در خدمت شبکه ما و مابقی توسط دوستان تلویزیون و رادیو مورد استفاده بود. تلویزیونِ اینترنتیِ کتاب از نظر زیر ساختی چیزی از سایر شبکه ها کم ندارد و آماده همکاری با زمینه های مختلف می باشد.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود در رادیو گفت و گو اظهار داشت: حدود ۴ ساعت برنامه در اختیار اصحاب نشر قرار می گیرد و مخاطبان اصلی آن نیز عموم مردم و ناشران، نویسنده ها و… هستند. همین طور کار را در زمینه کودک و نوجوان پی گرفته و قسمی از برنامه ها را بصورت تخصصی پیش می بریم و در نهایت ساختارهای مختلف نظیر تاک شو، مسابقه و… را در نظر می گیریم.
به عقیده صحاف حوزه کتاب دارای ظرفیت خوبی است که می توان بر این اساس در بخش های متنوعی مبادرت به تولید محتوا کرد و شاید شکل نگرفتن شبکه کتاب تا به امروز، در نظرگیری صرفِ قالب کتاب بوده است که در این عرصه محدودیت هایی وجود دارد ولی در زمینه محتوای کتاب و رساندن پیام به مخاطب هیچ محدودیتی پیش رو نیست.
مدیر شبکه تلویزیونی کتاب همین طور پشتیبانی وزیر ارشاد را نقطه روشنی پیش روی شبکه تلویزیونی کتاب عنوان نمود و اضافه کرد: ما دنبال استفاده از چهره ها نیستیم که فقط برای مردم جذابیت دارند و شاید کتاب خوان نباشند؛ بلکه در پی برندسازی هستیم تا افرادی که به واقع ظرفیت استفاده شدن در زمینه کتاب را دارند؛ در این شبکه به اجرای برنامه بپردازند.

1401/09/07
14:08:49
5.0 / 5
237
تگهای خبر: تخصص , تولید , رسانه , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است