با درآمد ۹۵ میلیون دلاری؛

پردرآمدترین نویسنده سال

پردرآمدترین نویسنده سال به گزارش كادو دونی خالق «هری پاتر» با بازگشت به این داستان پرطرفدار به عنوان پردرآمدترین نویسنده سال ۲۰۱۷ معرفی گردید.



به گزارش كادو دونی به نقل از گاردین، بازگشت رولینگ به جهان داستانی جادوگری روی صحنه و پرده نقره ای موجب شد تا ۹۵ میلیون دلار درآمد كسب كند و جیمز پترسون نویسنده پولساز آمریكایی را با درآمد ۸۷ میلیون دلاری به مكان دوم براند.
برمبنای فهرستی كه فوربس درباره پولسازترین نویسندگان ۲۰۱۷ منتشر كرده، رولینگ تقریبا یك دهه پس از این كه از رتبه نخست فاصله گرفت، دوباره این جایگاه را كسب كرد.
در فهرستی كه از درآمد نویسندگان تهیه شده همه انواع فروش كتاب از چاپی، ای بوك و كتاب های شنیداری مورد توجه قرار گرفته و حتی درآمدهای تلویزیونی، فیلم و نمایش تئاتری نیزمحاسبه شده است.
رولینگ برمبنای این فهرست در سالی كه به ۳۱ ماه مه ختم شد، ۹۵ میلیون دلار كسب كرد. این به معنی كسب پولی به میزان۱۸۰ دلار در دقیقه است. انتشار «هری پاتر و بچه نفرین شده» این موفقیت را برای رولینگ به همراه آورد. این كتاب كه تابستان گذشته منتشر شد در سه روز نخست فروشش تنها در بریتانیا ۶۸۰ هزار نسخه فروش كرد و پس از انتشار كتاب نهایی مجموعه «هری پاتر» به پرسرعت ترین كتاب فروخته شده بدل شد.
درآمد رولینگ با نمایش «هیولاهای فانتزی و زیستگاه آنها» در قالب فیلم كه در جهان داستانی «هری پاتر» می گذرد افزایش یافت. رولینگ فیلمنامه این فیلم را نوشت كه در ماه نوامبر منتشر شد.
بلومزبری ناشر وی همچنین نسخه های تصویری «هری پاتر» را یك بار دیگر منتشر كرد كه به مناسبت بیستمین سال انتشار نخستین جلد از این كتاب به بازار آمد.
رولینگ سال ۲۰۰۸ نیز در راس فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان كه توسط فوربس تهیه می شود جای گرفته بود.
جیمز پترسون كه سه سال متوالی در راس فهرست پردرآمدترین نویسندگان جای داشت امسال با فاصله ۸ میلیون دلار، در مكان دوم جای گرفت.
در مكان سوم جف كینی نویسنده آمریكایی خالق مجموعه «بچه چلمن» جای دارد. به گزارش فوربس او ۲۱میلیون دلار درآمد داشته است.
دن براون در مكان چهارم جای دارد. او با كسب ۲۰ میلیون دلار این جایگاه را كسب كرده است. این در حالی است كه او موفق شد تا در آمدش را دو برابر سال پیش كند. این در حالی است كه كتاب بعدی وی درباره شخصیت رابرت لنگدان نیز به زودی منتشر می شود.
استیون كینگ خالق آثار ترسناك و تعلیق آمیز با درآمد ۱۵ میلیون دلار در مكان پنجم و جان گریشام نویسنده آمریكایی آثار جنایی و حقوقی با كسب ۱۴ میلیون دلار در مكان ششم این فهرست جای دارند. نورا رابرتس دیگر نویسنده آمریكایی با كسب ۱۴ میلیون دلار مكان ششم را با جان گریشام به صورت مشترك تصاحب كرده است.
نویسنده بعدی این فهرست پائولا هاوكینز است كه با كسب ۱۳ میلیون دلار دومین نویسنده بریتانیایی این فهرست است. او خالق «دختر در قطار» است و سال پیش با این رمان برای نخستین بار به فهرست فوربس راه یافت.
سومین بریتانیایی این فهرست ای ال جیمز خالق مجموعه «پنجاه طیف گری» است كه امسال ۱۱.۵میلیون دلار كسب كرده است و در مكان نهم جای دارد.
مكان دهم را نیز دو نویسنده با هم تصاحب كرده اند كه شامل دانیل استیل با ۱۱ میلیون دلار درآمد و ریك ریوردان با همین مبلغ است.
 

1396/05/13
17:55:25
5.0 / 5
5610
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است