محسن جوادی خبر داد:

ارتقای كیفی كالاهای فرهنگی و فعالیت های جایزه فیروزه در دوره كرونا

ارتقای كیفی كالاهای فرهنگی و فعالیت های جایزه فیروزه در دوره كرونا به گزارش کادو دونی محسن جوادی ششمین دوره ی برگزاری جایزه فیروزه را دریچه ای برای پژوهش در حوزه کالاهای فرهنگی دانست و از تغییرات کیفی آثار دریافتی این جشنواره فرهنگی اطلاع داد.



به گزارش کادو دونی به نقل از دبیرخانه جایزه فیروزه، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره جایزه فیروزه اظهار داشت: «مجازی شدن این دوره از جشنواره و مشارکت استان ها در برگزاری مسابقات منطقه ای فرصتی متفاوت را پیش روی برنامه ریزان و تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی قرار داد.»
وی ضمن اشاره به جلسات مجازی شورای سیاست گذاری این جشنواره اظهار داشت: «با آغاز دوران قرنطینه و لزوم تداوم فعالیت جشنواره، طراحی درگاهی برای برگزاری جشنواره ضروری بود. طی چند ماه تلاش مداوم، وبسایت فیروزه توانست زمستان سال جاری پذیرای ۲۲۷۷ اثر در ۱۶ استان باشد. در بخش ملی هم هزار و ۵۱۲ اثر به ثبت رسید درحال داوری نهایی است. در این میان باید اشاره داشت که داوران در استان ها و در سطح ملی بررسی آثار را به صورت مجازی انجام دادند و آئین اختتامیه این جشنواره هم به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکلهای ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد. این تغییرات فرصت هایی قابل بحث را در اختیار جشنواره و تولیدکنندگان قرار داد. ایجاد بستری مناسب برای حضور هنرمندان و کارآفرینان کل کشور و اضافه شدن بخش جدید جشنواره با تمرکز بر خانواده ها را میتوان بخشی از این فرصت ها تلقی نمود. سال جاری در بخش پویانمایی، برنامه های کاربردی آموزشی، بازی- یادگیری، بازی ویدئویی آثاری به دبیرخانه رسیده است. باید گفت این تولیدات نیاز امروز مخاطبان کودک و نوجوان است و در مبحث کالاهای فرهنگی و انتقال تفکر ملی باید تمرکز بیشتری بر این گونه تولیدات داشت و این هدفی است که جایزه فیروزه از ابتدا تابحال دنبال کرده است. بنابراین بنظر می رسد که تولیدات فرهنگی یک سال گذشته می تواند مورد ارزیابی پژوهشگران قرار گیرد.»
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سطح کیفی آثار این دوره از جشنواره فیروزه اظهار داشت: «در دور نخست بررسی شاهد بودیم که این تولیدات شاخصه ی تناسب فرهنگی و ارتباط و پیوست فرهنگی را رعایت کرده اند و به مرحله ی داوری رسیده اند. این تغییر مبین آگاهی بخشی متخصصان و کارشناسان طی سالهای اخیر است. همراهان جایزه فیروزه و متخصصان این حوزه طی چندسال اخیر با اطلاع رسانی دقیق توانسته اند استانداردها و تعاریف درستی از کالای فرهنگی داشته باشند که جای تقدیر دارد. تنوع آثار در این دوره هم قابل بحث است. فرصت مطالعه و خلق اثر هنری – کاربردی امتیازی است که هنرمندان طی این یک سال کسب کرده اند. باید بار دیگر تاکید کنم که مجازی شدن جشنواره فرصت حضور هنرمندان بیشتری را فراهم نمود، هنرمندانی که دوره های پیش فرصت این حضور را نداشتند.»
این مقام مسئول در پایان اعلام نمود: «برگزیدگان این دوره از جشنواره هفته آخر اسفند معرفی خواهند شد. امید است با معرفی این هنرمندان و تولیدکنندگان به شرکتهای خلاق فرهنگی بتوانیم گام بلندی در پشتیبانی از محصولات بومی و فرهنگی برداریم.
افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی اسلامی، تقویت منابع تغذیه فرهنگ ایرانی اسلامی، زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه ها و آموخته های هنرمندان تنها بخشی از اهداف جایزه فیروزه از ابتدا تابحال بوده است.

1399/12/17
13:31:12
0.0 / 5
419
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , اهدا , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است