بدرقه محسن سلیمانی به خانه ابدی در برف

بدرقه محسن سلیمانی به خانه ابدی در برف كادو دونی: برف تهران رنگ و بوی دیگری به مراسم بدرقه محسن سلیمانی به خانه ابدی داد؛ مراسم بدون حضور پیكر او و با بزرگداشتش برگزار گردید و در ادامه تشییع و تدفین در بهشت زهرا (س) صورت خواهد گرفت.


به گزارش كادو دونی به نقل از ایسنا، مراسم بدرقه محسن سلیمانی، نویسنده، مترجم، طنزپرداز و رایزن فرهنگی ایران در صربستان، به خانه ابدی بامداد امروز (یكشنبه، هشتم بهمن ماه) در حالی برگزار گردید كه به خاطر بارش برف سنگین، پیكر او كه از بلگراد به تهران منتقل شده است، به محل پیش تر اعلام شده یعنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آورده نشد و مراسم به شكل بزرگداشت برپا شد. مقرر است مراسم تشییع پیكر سلیمانی امروز در بهشت زهرا (س) برگزار و پیكر وی در قطعه نام آوران به خاك سپرده گردد.

در مراسمی كه بامداد هشتم بهمن ماه در محل حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعنوان سازمان محل خدمت این چهره فرهنگی برگزار شد، جمعی از همكاران او و چهره های فرهنگی حضور داشتند. از حاضران در این مراسم كه در كنار خانواده سلیمانی بودند ابوذر ابراهیمی تركمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدمحمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات و نویسندگانی همچون فرهاد حسن زاده، فریدون عموزاده خلیلی و... بودند.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از كلام الله مجید و همینطور خواندن پیام های تسلیت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و ابوذر ابراهیمی تركمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شروع شد.

پس از آن قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنانی اظهار داشت: سه دهه است كه همدیگر را می شناختیم و با هم كار می كردیم. این مجلس متعلق به نسلی است كه سلیمانی نماد آن بود. اگر قرار بود یكی از بهترین ها را از این نسل انتخاب نماییم محسن سلیمانی یكی از این افراد است؛ كسی كه برای انقلاب نوشت و زحمت كشید. از دست دادن او خسارتی جبران ناپذیر برای این سازمان بود و سازمان یكی از چهره های سرشناس خویش را از دست داد. پر كردن خلأ افرادی مثل سلیمانی در سازمان دشوار است.

در ادامه، فرزانه سلیمانی، دختر محسن سلیمانی، متنی احساسی را از خاطرات و فعالیت های پدرش خواند.

قرار بود مراسم تشییع پیكر محسن سلیمانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار گردد اما اعلام گردید به دلیل وضعیت جوی و بسته بودن جاده ها مراسم تشییع امروز در بهشت زهرا (س) برگزار می شود.












1396/11/08
13:29:53
5.0 / 5
4880
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است