در حال به روزرسانی،

نشست تخصصی مواد مخدر و رسانه انجام شد

نشست تخصصی مواد مخدر و رسانه انجام شد كادو دونی: معاون كاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با تاكید بر جایگاه رسانه ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، این انتقاد را بیان كرد كه «كارشناس ها و رسانه ها خیلی حوصله تحلیل و بررسی ندارند و فقط اعداد و ارقام را اعلام می كنند.»


به گزارش کادو دونی به نقل از ایسنا، در نشست تخصصی «مواد مخدر و رسانه» که امروز (۱۰ تیر ماه)، در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شد، امیر حسین یاوری (معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری)، علی متقیان (مدیرعامل ایسنا)، علی مزینانی (مدیر عامل روزنامه هفت صبح) و گیتا علی آبادی (مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها) حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه، امیرحسین یاوری، معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با یادآوری اینکه تابحال افراد بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شده اند، اظهار داشت: در هفت سال قبل تولید مواد مخدر هفت برابر شده است. ما در همسایگی کشوری هستیم که بزرگترین تولیدکننده موادمخدر است. افعانستان در گذشته سالانه ۸۰۰ تن مواد مخدر تولید می کرد که بعد از آمدن امریکا خیلی بیشتر شده است. ۲۰ درصد این تولید حالا از تریاک به شیشه تبدیل گشته که اثرات مخبرش خیلی سریع تر بروز می کند.
یاوری اضافه کرد: میانگین سن شروع اعتیاد ۲۴ سال است. خیلی ها معتاد تفننی هستند و نمی پذیرند که معتادند. درمان اعتیاد بسیار کار سختی است و مثل فیلم ها نیست که در عرض یک هفته فرد بیمار درمان گردد. میانگین موفقیت ترک اعتیاد در دنیا ۱۰ درصد است و ترک برای جوانان کار سخت تری است.
معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به ویدیویی از یک معتاد که مدتی پیش در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد و شخص معتاد در آن ادعا می کرد معتادان کرونا نمی گیرند، اظهار داشت: اتفاقا تحقیقات نشان داده که اگر معتادان کرونایی به بستری شدن برسند، شانس زنده ماندشان کمتر از بقیه است.
وی در ادامه جوانان و کارگران را دو قشری معرفی نمود که بیشتر در دام اعتیاد می افتند و اینگونه عنوان نمود که گل، ماده مخدری است که جوانان را درگیر کرده است و تریاک کارگران را.
یاوری اضافه کرد: یکی از مشکل های ما این است که معتادان بعد از ترک در خانواده و جامعه پذیرفته نمی شوند و به آنها کار داده نمی گردد که انتظار داریم رسانه ها روی این مساله کار کنند.
او اظهار داشت: برخلاف تصور عموم گُل همان حشیش است که افزودنی های شیمیایی هم دارد.
این مقام مسوول در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ادامه درباره تاثیر رسانه ها در این عرصه عنوان کرد: کارشناس ها و رسانه ها خیلی حوصله تحلیل و بررسی ندارند و فقط اعداد و ارقام را اعلام می کنند.

نشست رسانه و مواد مخدر (عکس الهه اردلانی)


منبع:

1399/04/10
13:27:59
5.0 / 5
2308
تگهای خبر: تخصص , تولید , رسانه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است