حسینی پور مطرح كرد؛

ناشران و كتابفروشان درصورت تعویق نمایشگاه كتاب حمایت می شوند

ناشران و كتابفروشان درصورت تعویق نمایشگاه كتاب حمایت می شوند كادو دونی: مدیرعامل خانه كتاب اظهار داشت: اگر نمایشگاه كتاب باز هم به تعویق بیفتد، معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از ناشران و كتابفروشان حمایت می كند چون همواره این دو قشر بیشترین ضربه را می بینند.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، برنامه رادیویی تقاطع فرهنگ در گفتگو با نیكنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه كتاب از آنتن رادیوگفتگو پخش گردید.
حسینی پور در این برنامه با اشاره به مسئله انتشار كرونا اظهار داشت: تلاش داشتیم در جهت خدمات رسانی پرستاران و پزشكان، اقدامی فرهنگی در حوزه فضای مجازی انجام دهیم و بدین منظور پویش تندرست باش ای ایران را راه اندازی كردیم. ابتدا تصور نمی كردیم تا این حد استقبال صورت گیرد. اما درپی تماس با این عزیزان، مشتاقانه پیام های صوتی خویش را در اختیار ما قرار دادند و همكاران ما ضمن پردازش و ویرایش آن، صوت ها از پنجشنبه هفته گذشته روی خروجی خبرگزاری كتاب ایران قرار گرفت.
وی اضافه كرد: با عنایت به این كه فصل بهار هم نزدیك است، امیدواریم سبب تحول جسمی و روحی همه ایرانی ها شده و این بیماری را با همت مردان بزرگ كشور شكست دهیم. همانگونه كه در طول تاریخ از مشكلات بزرگ تر از این بیماری، عبور كرده ایم. در بلایای طبیعی و بیماری خاص كنونی باید تلاش نماییم تهدید را به فرصت تبدیل نماییم تا به شكلی همبستگی اجتماعی در كشور انجامیده و آنرا قدر بدانیم. همه آحاد جامعه امروز پای كار آمده و در میدان هستند. تلاش داریم این ویروس را از ایران بیرون كنیم؛ البته این مساله مختص ایران نیست ولی در ایران با عنایت به سابقه تمدنی و فرهنگی، انتظار می رود هنرمندان، اصحاب فرهنگ و قلم ما را پشتیبانی كنند تا بهداشت روانی جامعه را ارتقا دهیم.
مدیرعامل موسسه خانه كتاب در ادامه اظهار داشت: مسؤلان نباید این حوزه را مسكوت بگذارند و برای پشتیبانی پزشكان و پرستاران ما در بیمارستان ها بشتابند كه از زندگی خود زده و به جامعه خدمت می كنند؛ این ها جهادی عظیم را انجام می دهند و وظیفه ما اصحاب فرهنگ است تا این افراد را پشتیبانی نماییم.
حسینی پور درباره حواشی پیش روی برخی رخدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه كتاب اظهار داشت: نمایشگاه كتاب تهران مهم ترین رخداد فرهنگی در منطقه بوده و از نظر جمعیت و وسعت یكی از مهم ترین نمایشگاه های جهان است. نمایشگاه های كتاب در پاریس، لندن و... تحت الشعاع این بیماری همه گیر قرار گرفته اند. بخشی از اقتصاد نشر ما به نمایشگاه تهران گره زده شده و ناشران بهار خویش را با این نمایشگاه توام می دانند؛ ازاین رو مسؤلان دغدغه برگزاری این نمایشگاه را دارند اما از طرفی سلامت شهروندان در اولویت است و بطور قطع حرف اول و آخر را در این بین وزارت بهداشت می زند. اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد می توان نمایشگاه را خرداد ماه ۹۹ برگزار كرد، این كار صورت می گیرد. در غیر این صورت باید تاریخ دیگری را پیش بینی نمود كه به زمانی باز می گردد كه ویروس كرونا از ایران رخت بربندد.
وی همینطور با تاكید بر اینكه تصمیم گیرنده نهایی وزارت ارشاد است، اظهار داشت: در نخستین فرصت پس از عید طرح بهارانه كتاب را با همراه كتابفروشی ها برگزار خواهیم كرد؛ همینطور مقرر است تمهیداتی برای خرید كتاب از ناشران اندیشیده شود. اگر شرایطی ایجاد شود كه نمایشگاه كتاب باز هم به تعویق بیفتد، در معاونت امور فرهنگی از ناشران و كتابفروشان حمایت می شود چون همواره این دو قشر بیشترین ضربه را می بینند.
مدیرعامل خانه كتاب، همینطور درباره برگزاری عیدانه كتاب در فضای مجازی اظهار داشت: هدف اصلی این طرح باز شدن پای مردم به كتابفروشی هاست؛ مردم باید در این پاتوق های فرهنگی حضور یابد و ما قصد نداریم از این هدف دور شویم.
حسینی پور در انتها اظهار داشت: در هفته گذشته در حال هماهنگی با شركت پست بودیم تا كتاب فروشان و ناشرانی كه به صورت اینترنتی مبادرت به فروش می كنند، محصولات خویش را با تخفیفاتی به درب منازل مردم ارسال نمایند و قصد ما در اصل پشتیبانی از كتابفروشی هاست.

1398/12/17
14:50:54
5.0 / 5
3531
تگهای خبر: انتشار , جشن , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است