محاصره سارایوو منتشر گردید

محاصره سارایوو منتشر گردید به گزارش كادو دونی كتاب محاصره سارایوو نوشته كاوه ذاكری، نخستین كتاب خاطرات و روایتگری یك نیروی مستشار ایرانی از فعالیتهای ایران در جنگ بوسنی و هرزگوین حد فاصل سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ میلادی منتشر گردید.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، كاوه ذاكری در این كتاب، تحقیق دقیقی عرضه كرده از چگونگی سیر و مراحل جنگ و قرارداد صلح دیتون كه منجر به پایان جنگ شد.

ذاكری كه مدرس تخریب و انفجار بوده، در بوسنی، نظامیان و داوطلبان مردمی را با نحوه خنثی كردن مین ها و تله های انفجاری آشنا می كرده است. وی در كنار این آموزش ها به كمك رسانی و توزیع اقلام ضروری زندگی در بین مردم جنگ زده بوسنی هم می پرداخته است.

كتاب «محاصره سارایوو» مملو از وقایع تلخ و شیرین است و صداقت و صمیمیت و مردمی بودن روحیه نویسنده سبب می شود كتاب برای خواننده خواندنی و عبرت آموز شود.

در بخشی از این كتاب آمده: «ناگهان سرتاسر كانال توسط نور افكن زره پوش های سازمان ملل UN) ) روشن شد. جمعیت به نشانه تسلیم دست هایشان را بالا بردند. فرمانده و بقیه، جعبه های مهمات را زمین انداختند. چند سنگر تجمعی و حفره روباهی در كنار كانال وجود داشت. اوضاع را كه اینگونه دیدم، سریع داخل یكی از سنگرها رفتم. فرمانده گفت كجا می روی؟ دنبال ما بیا! اما من اعتنا نكردم. چند دقیقه بعد نیروهای سازمان ملل آمدند و همه جمعیت را با خودشان بردند. حال من مانده بودم در معركه جنگ، میان صرب ها، مسلمانان و نیروهای سازمان ملل متحد.»
انتشارات سوره مهر این كتاب را با ۴۶۸ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر نموده است.

1398/12/10
16:37:56
5.0 / 5
3489
تگهای خبر: آموزش , انتشار , رمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است