باشگاه مدیریت رسانه یونسكو مطرح شد؛

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است کادو دونی: باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران در پیامی که به مناسبت روز خبرنگار و مصادف شدن آن با عاشورای حسینی صادر کرد، به تشریح زوایای رسانه ای نهضت حسینی پرداخت.



به گزارش کادو دونی به نقل از مهر، باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران به مناسبت روز خبرنگار، در پیامی به تشریح زوایای رسانه ای نهضت حسینی پرداخت.
در این پیام آمده است:
«امسال روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورای حسینی مصادف شده است؛ این تلاقی فرصت مناسبی است تا ابعاد این نهضت را از نظر رسانه و در بستر رسانه مورد توجه قرار دهیم. حرکت و رفتار امام در ذات خود رسانه ای به بلندا و عظمت تاریخ است و عاشورا عظیم ترین تولید رسانه ای تا ابد خواهد بود با تمام خاصیت های پیام و پیام رسانی و تأثیرات بر مخاطب.
آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تلاش گروهی در آن زمانه برای قلب واقعیت ها، برجسته سازی، دروغ و انگاره سازی و وارونه سازی حق و باطل و جا به جایی حقیقت و دروغ نقش آفرینی کردند و بدین جهت بود که در کنار بمباران خبری مقابل امام حسین (ع)، وعده های اعطای مقام و پاداش، بالابردن هزینه های پشتیبانی از امام معصوم و… همگی سبب انحراف افکار عمومی از حق و حقیقت به ظلم و انحراف شد.
در این میان اما سکوت خواص و بی تفاوتی آنها، به وقوع واقعه عاشورا کمک کرد. واقعه عاشورا را باید محصول انحراف، سکوت، فریب و تحریف دانست. عاشورا زاییده جهل توأم با خودکامکی و زیاده خواهی مردمی بود که در این نقطه مهم تاریخی درست نیندیشیدند و دقیق اقدام نکردند.
نباید تصور نماییم این فریب کاری مختص آن دوران بوده است. این رویه امروز در سیل خروشان پیام ها و بازار داغ رسانه های نوین و شیوه های جدید عملیات روانی نیز وجود دارد. ما به این جمله باور داریم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. تشخیص مرز میان حق و باطل و ناخواسته در خدمت ظلم قرار نگرفتن و کوشش برای حق و عدالت طلبی آنچیزی است که امروز اگر می خواهیم در صف دشمنان دین قرار نگیریم، باید سرلوحه بینش و منش ما باشد. حسینی شدن فراتر از نظر، به عمل نیاز دارد. برای تحقق این مهم، رسانه ما باید حسینی باشد و حسینی بیاندیشد.
ضمن عرض خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، امیدواریم به برکت این ایام، رسانه های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون روشنگری، تبیینگری، مطالبه گری، صادق، اخلاق و … هر روز موفق تر روز قبل باشند.»


منبع:

1401/05/17
22:37:31
5.0 / 5
198
تگهای خبر: تولید , رسانه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است