رئیس مركز پژوهش های اتحادیه پوشاك تهران در گفت وگو با مهر:

خودباختگی نسبت به كالاهای خارجی با ذائقه سازی از بین می رود

خودباختگی نسبت به كالاهای خارجی با ذائقه سازی از بین می رود به گزارش كادو دونی منصور تیرگر، رئیس مركز پژوهش های اتحادیه پوشاك تهران می گوید: با ایجاد ذائقه سازی در حوزه مد و لباس خودباختگی نسبت به كالاهای خارجی از بین می رود.



منصور تیرگر، رئیس مركز پژوهش های اتحادیه پوشاك تهران، با عنایت به اینكه چرخه مد و لباس در كشور هنوز به خوبی شكل نگرفته و مكانیزم و سازوكاری ندارد، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به اعتقاد من حوزه مد و لباس نیازمند فرآیند، چرخه و فرآیندی است كه اسناد آن توسط افراد متخصص باید تهیه و تنظیم شود تا بتوانیم مكانیزم درستی را برای این عرصه قائل شد.
او با اشاره به طرح های مختلف از طرف سازمان ها و ارگان های فعال در حوزه مد و لباس اظهار نمود: در درجه اول باید جریان سازی مُد از طرف بالادستی مشخص شود و بعد برنامه ریزی و هماهنگی و سرمایه گذاری صورت بگیرد تا تولیدكننده در این جریان حركت نماید و مصرف كننده هم در این راه و جریان كشش پیدا كند.
رئیس مركز پژوهش های اتحادیه پوشاك تهران، نبود ذائقه سازی مد و لباس در دولت را آفت دانست و بیان كرد: هیچ گونه پروسه ذائقه سازی در حوزه مد و لباس را دولت انجام نداده است و این امر خطیر و مهم توسط عوامل بیگانه انجام می شود، هرچند كه اماكن یا تعزیرات در سطح عرضه برخورد سلبی دارند اما می بینیم كه كارهای كسانی كه مد و لباس نامناسب تولید می كنند به صورت زیرزمینی به فعالیت هایشان ادامه می دهند و محصولات را در اختیار مردم قرار می دهند، بدین سبب این مسیر درستی نیست كه با آنها برخورد شوند و به صورت پنهانی كار كنند اتفاقا باید این گروه ها جذب و به نحو درستی ساماندهی شوند.
تیرگر درباره نحو ساماندهی فعالان حوزه مد و لباس اظهار داشت: ببینید تولیدكننده متاثر از فروش است، هر جایی كه فروش وجود داشته باشد به آن سمت حركت می كند اگر خلاف این جهت حركت نماید فروش آن فلج خواهد شد، در آن صورت سازوكار دولتی باید به دنبال این باشد كه مسیر تولید را با مسیر ذائقه مردم تطبیق دهد در صورتیكه امروزه این تطبیق صورت گرفته، اما مشكل اصلی در سیاست گذاری ها است كه سیاست گذاری ما باید در جهتی باشد كه ذائقه سازی انجام دهد اما برایش هیچ گونه سرمایه گذاری صورت نگرفته است.
او با اشاره به پروسه قدرتمند شدن ذائقه سازی در كشور اشاره كرد: اگر دولت سرمایه فرهنگی مناسبی را در اختیار این مسئله قرار دهد اساسا با استخراج نظامات آن می توانیم در این راه گام های خوبی برداریم گرچه فرآیندی طولانی است. البته اگر این پروسه ذائقه سازی تشكیل گردد، درآمدزایی خوبی هم در پس خود خواهد داشت و موجب می شود مردم دیگر خودباختگی نسبت به كالای خارجی نداشته باشند.


منبع:

1398/09/12
14:44:42
5.0 / 5
4410
تگهای خبر: تخصص , تولید , فرهنگ , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است