كارگردان سریال آچمز :

روند تربیت بازیگران طنز كند شده است

روند تربیت بازیگران طنز كند شده است به گزارش كادو دونی كارگردان سریال «آچمز» درباره این كه چرا روند تربیت بازیگران طنز در تلویزیون كمرنگ شده است، اظهار نمود: از دهه 70 با ساخت آیتم های طنز هنرمندانی تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری شروع به فعالیت كردند، اما این روند ادامه پیدا نكرد و تربیت و تجربه در حوزه طنز كم شد.


به گزارش كادو دونی به نقل از ایسنا، مهرداد خوشبخت كارگردان سریال «آچمز» درباره تكرار برخی كلیشه ها در این سریال اظهار داشت: فرمول هایی همیشه كار می كند و فرمول جابه جایی و سوءتفاهم در كارهایی كه طنز دارد، در كار ما هم جواب داد.
او درباره ساختار قصه «آچمز» اظهار نمود: سعید فرهادی كه نویسنده خوبی است، قصه را از قبل نوشته و بنا بود سریال ۶۰ قسمت باشد كه به ۳۲ قسمت تبدیل شد. ما در دل كار تغییرات زیادی دادیم و سوژه درباره اداره دارایی و مالیات بود كه بعنوان مثال مردم می خواستند رشوه بدهند و.... من باردیگر ماجرای كمبود آب را به قصه برگرداندم و اداره سازمان توسعه منابع كه اسم تخیلی دارد و چنین سازمانی وجود ندارد به قصه افزوده شد.
این كارگردان درباره شوخی با مسائلی كه مردم را عصبی كرده است، اظهار نمود: به هر حال فیلمی كه از موضوعات روز جامعه دور باشد، ارتباط كمتری با مخاطبان دارد. بدین سبب ما كوشیدیم اتفافات روز را به سریال اضافه نماییم و در دل فیلمبرداری اتفاقات جدید مثل نوسانات دلار را وارد قصه می كردیم؛ تا جایی كه خط قرمزها به ما اجازه می داد و قصه مان خدشه دار نمی شد.
خوشبخت تصریح كرد: قرار ما این بود كه این سریال مفرح باشد و اگر اتفاق جدی هم می افتد آنرا خشن یا تراژیك برگزار نكنیم هرچند كه سوژه یك جاهایی ناراحت كننده است اما كوشیدیم این اتفاق در سریال ناراحت كننده نباشد.
او درباره تكرار برخی بازیگران در سریال های طنز تصریح كرد: از دهه ۷۰ با ساخت آیتم های طنز این بچه ها تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری شروع به فعالیت كردند. این روند ادامه پیدا نكرد، كند شد و تربیت و تجربه طنز كم شد. با این وجود از بین بازیگران ما هومن برق نورد چند سالی بود كه در تلویزیون كار نكرده بود و به سختی او را مجاب كردیم كه برگردد. امیرحسین رستمی هم در كار ما بود. اما چرا «فوق لیسانسه ها» منتظر ماند تا كار ما تمام شود بعد كارشان را كلید بزنند؟ چون جایگزینی برای او وجود ندارد.
وی درباره نقش بداهه در كار توضیح داد: در تمرین های پیش تولید كلیت كار مشخص شده بود؛ مثلا این كه تفاوت بازی هومن برق نورد وقتی گلكار است و وقتی مصیب است چه باشد.
او درباره بازی تكراری امیرحسین رستمی توضیح داد: او را به این علت می آوریم بازی كند كه در این بخش خیلی خوب می درخشد. وقتی كار او را با «لیسانسه ها» مقایسه می كنم می بینم یك ذره فرق داشته است!
خوشبخت درباره اختتام بندی هم بیان كرد: كوشیدیم اتفاق بدی نباشد و به هر حال در مسیری كه می رویم آدم بدها باید متنبه شوند. عروسی هم نداریم! البته شاید قدری قصه «آچمز» زود جمع شده است. مثلا حجم اطلاعات و قصه قسمت ۳۰ خیلی زیاد بود و داستان فرعی هایی را هم حذف كردیم در صورتیكه این آخر می توانست به ما كمك نماید. شاید انتهای قصه جذاب تر جمع می شد.
او درباره فعالیتی كه در حوزه كارهای اكشن داشته اظهار داشت: علاقه مندم همه نوع فیلمی بسازم. «صدای پای من»، فیلم اول سینمایی ام كار كودك بود و خیلی دیده شد؛ ولی كار بعدی ام درباره اتفاقات تاریخی صدر اسلام بود كه كار فاخری در تولید فارابی بود كه پول فاخری برای آن ندادند و سرانجام هم اكران نشد و تلویزیون آنرا خرید و پخش كرد. تله فیلم های زیادی هم ساخته ام، مثلا یكی به نام «بره كشون» كه هر سال عید قربان پخش می شود.

مهرداد خوشبخت درانتها از همكاری با ابراهیم حاتمی كیا در «به وقت شام » این گونه اظهار داشت: ما همدیگر را نمی شناختیم و فقط سلام علیك داشتیم. ایشان لطف كرد و مرا به كار دعوت كرد و من كارگردان دوم فیلم بودم. مشابه همین تجربه را با آقای بحرانی در «ملك سلیمان» داشتم.
«سلام بامداد بخیر» بامداد امروز میزبان مهرداد خوشبخت كارگردان سریال «آچمز» بود.



1398/05/28
15:23:54
5.0 / 5
4561
تگهای خبر: اكران , تولید , خرید , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است