ایرادهای اساسی نمایشگاه بین المللی گردشگری اعلام گردید

ایرادهای اساسی نمایشگاه بین المللی گردشگری اعلام گردید به گزارش كادو دونی مدیركل تبلیغات و بازاریابی گردشگری اظهار داشت: چند ایراد اساسی به نمایشگاه بین المللی گردشگری وارد است كه یكی از آنها اجرای موسیقی در سالن های سرپوشیده بود.



به گزارش كادو دونی به نقل از مهر، مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته كه مقرر است از بیست و سوم تا بیست و ششم بهمن در تهران برگزار شود، با حضور سفرای كشورهای خارجی و فعالان گردشگری قبل از ظهر روز سه شنبه ۱۸ دی ماه در هتل لاله برگزار گردید.
در این برنامه، محمدابراهیم لاریجانی مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان كرد: در سال های گذشته چند ایراد به برگزاری این نمایشگاه گرفته می شد، یكی از این ایرادات این بود كه می گفتند ۳۱ اداره كل میراث فرهنگی استان ها با نمایش عملكردشان در این نمایشگاه حضور دارند و بخش خصوصی استان ها به این نمایشگاه نمی آیند جز تهران.
فروش بهاره در نمایشگاه تخصصی گردشگری
وی اظهار داشت: ایراد دیگر این بود كه می گفتند نمایشگاه تخصصی نیست و به فروش بهاره تبدیل گشته است. عده ای به فروش آش و تنقلات می پردازند كه البته این هم جزو جاذبه های كشور است اما بعنوان یك ایراد مطرح می شد كه بیش از اندازه پررنگ است و مردم بیشتر مشغول این بخش از نمایشگاه بودند، در صورتیكه هدف نمایشگاه پیگیری مسائل تخصصی بود.
لاریجانی بیان كرد: ایراد دیگر این بود كه می گفتند صدای گروه های موسیقی در سالن ها انقدر زیاد است كه امكان مذاكره افراد را با یكدیگر از بین می برد. این ایراد هم درست بود. ایراد دیگر این بود كه می گفتند سالن ۳۸ كه بهترین سالن بود را به سازمان میراث فرهنگی اختصاص داده ایم و اینكه برنامه های جالبی مثل ایونت ها، همایش ها و یا تفاهم نامه ها در حاشیه نمایشگاه برگزار نمی گردد.
وی اظهار داشت: مسئله دیگر عدم توجه به استان های كمتر شناخته شده است. اعلام شده بود كه به این استان ها در یك جای دورافتاده ای از نمایشگاه غرفه ای اختصاص داده می شد كه اصلا دیده نمی شدند. نكته بعدی عدم حضور پررنگ كشورهای خارجی بود. ما تمام این مسائل را امسال در دستور كار قرار داده ایم و درصدد رفع این ایرادات هستیم.
می خواهیم به نمایشگاه فیتور و برلین برسیم
مدیر كل بازاریابی و تبلیغات گردشگری اظهار داشت: این نمایشگاه دوازدهمین دوره خویش را سپری می كند، نمی توانیم بگوییم كه تجربه مان به اندازه پنجاهمین دوره نمایشگاه های فیتور یا برلین است اما ما هم در چهلمین دوره از نمایشگاه گردشگری تهران می خواهیم مانند نمایشگاه برلین بدرخشیم چه بسا بهتر از آن.
لاریجانی بیان كرد: فروش غذا را از سالن های تخصصی جمع كرده و به بخش دیگری منتقل می نماییم. همه آنها در یك جا متمركز می شوند ولی حذف نخواهند شد. این بخش را در سالن های ۱۸، ۲۰ و ۲۲ متمركز می نماییم. اجرای موسیقی در سالن ها ممنوع می باشد، بلكه این اجراها در فضاهای باز انجام می گیرد.
وی خاطرنشان كرد: امسال سالن ۳۸ در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. ۶ كارگاه تخصصی، برپا و چند تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان های دیگر منعقد می گردد. همینطور از كتاب گردشگری و سایت ویزیت ایران رونمایی خواهد شد. برنامه های گردشگری شبكه شما هم از روز ۲۳ بهمن ماه آغاز خواهد شد و روزی سه ساعت و نیم برنامه گردشگری خواهد داشت. یك سالن هم به استان های كمتر برخوردار اختصاص داده خواهد شد. سالن مقصد سفرهای آخر هفته هم به استان های نزدیك به تهران اختصاص داده می شود، سالن استان های ساحلی و مناطق آزاد هم جدا در نظر گرفته خواهد شد. یك سالن هم به استان های فارس، یزد و اصفهان بعنوان طرح مثلث طلایی اختصاص داده شده است.
تهیه اطلس جامع رویدادهای گردشگری
در ادامه این برنامه، ولی تیموری معاون گردشگری كشور اظهار داشت: اطلس جامع رویدادهای گردشگری كشور را آماده كرده ایم. رویدادها را بر مبنای ظرفیت های استانی، مكانی و زمانی شناسایی و زمانبندی كرده ایم. این رویدادها را از آغاز سال جدید اجرایی خواهیم كرد.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۱۰ كشور در این برنامه حضور خواهند داشت. همینطور میزبان هیات های رسمی از كشورهای دیگر خواهیم بود.

1397/10/18
14:39:38
5.0 / 5
140
تگهای خبر: تخصص , سفر , فرهنگ , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است