به قلم مانوئل كاستلز و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی؛

قدرت ارتباطات برای بار دوم منتشر گردید

قدرت ارتباطات برای بار دوم منتشر گردید به گزارش كادو دونی دومین چاپ از كتاب قدرت ارتباطات اثر مانوئل كاستلز كه با ترجمه حسین بصیریان جهرمی انتشار یافته است، روانه بازار كتاب شد.



به گزارش کادو دونی به نقل از مهر، کتاب «قدرت ارتباطات» یکی از مهمترین آثار مانوئل کاستلز استاد کرسی ارتباطات دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است که ویرایش دوم آن برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ در مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و اخیرا برای دومین نوبت تجدید چاپ شده است.
کاستلز در این کتاب یکی از مهمترین نظریه های تحلیلی خویش را برای مخاطبانش عرضه نموده و بر مبنای آن تبیین می کند که ساخت مستقل معنا از راه صیانت از نقاط مشترک شبکه های ارتباطی میسر می شود و مهمترین عنصر شکل دهنده به این مورد اینترنت است.
وی در این کتاب همینطور به تبیین این مهم پرداخته است که صاحبان قدرت برای آنکه بتوانند اذهان عمومی را بسته نگاه دارند و پیوند میان قدرت و ارتباطات را در کنترل خود داشته باشند، تلاش می کنند تا مانع از ارتباطات آزاد شوند.
کاستلز کتاب خویش را در پنج فصل تدوین کرده است. نخست به مبحث قدرت در جامعه شبکه ای توجه کرده و بعد از بررسی مفهوم آن به مسئله ارزش در این جامعه و هم معرفی فرهنگ، دولت و قدرت در این جامعه می پردازد، در نهایت تلاش می کند رهیافتی درباره درک قدرت در جامعه شبکه ای را ایجاد کند.
کتاب در فصل دوم به مبحث ارتباطات در عصر دیجیتال وارد می شود و مسئله انقلاب ارتباطی را مورد بحث قرار می دهد. کاستلز در این حوزه موضوعاتی مانند جهش تلویزیون و رادیو، ظهور اینترنت و تأثیرگذاری آن در عصر جدید، سازماندهی شبکه های اجتماعی، شبکه های جهانی رسانه ای، صنعت تبلیغات و موضوعاتی از این دست را مورد توجه قرار داده و بعد از آن به مبحث مالکیت معنوی در عصر اینترنت و مسئله آزادی ورود پیدا می کند.
کتاب در فصل سوم به مسئله شبکه های ذهن و قدرت وارد می شود. موضوعاتی چون آسیاب های ذهن، هیجان شناخت و سیاست، تسخیر اذهان و تعیین چهارچوب هایی برای ذهن در این بخش از کتاب مورد توجه قرار می گیرد.
در فصل چهارم کتاب مبحث برنامه ریزی شبکه های ارتباطی و به دنبال آن سیاست های رسانه ای مورد توجه قرار می گیرد. در این بخش کاستلز مبحث قدرت سازی از راه انگاره سازی، نابودسازی معنایی حوزه های فکری، طراحی پیام و هدف گیری آن و هم گردش اخبار را مورد توجه قرار می دهد. مبحث سیاست رسوایی در رسانه و بررسی نمونه هایی از پروپاگاندای رسانه ای در روسیه و چین هم در این فصل بررسی می شود.
کتاب در فصل پایانی خود به مبحث تاثیرپذیری و تأثیرگذاری جنبش های اجتماعی بر شبکه اجتماعی می پردازد و از این رهگذر مبحث جنبش های زیست محیطی و حرکت های اجتماعی شکل گرفته با این مورد را بعنوان شاهد مثال مورد تحلیل قرار می دهد. همینطور این فصل از کتاب در بخش پایانی خود تحلیلی بر چرایی قدرت رأی آوری باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را عرضه می کند که مبتنی بر پدیده هایی چون مردمی کردن اینترنت و استفاده از قدرت جامعه بدون طبقه و پول در ایالات متحده است.
یادداشتی از مانوئل کاستلز و حسین بصریان جهرمی در مقدمه کتاب آورده شده است، هم چنین یادداشت تحلیلی و جامع هادی خانیکی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی درباره سیر اندیشه های کاستلز از دیگر بخش های قابل توجه این کتاب است.
انتشارات علمی و فرهنگی دومین چاپ از ویراست دوم این کتاب را در ۷۳۸ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر نموده است.


منبع:

1399/03/19
23:29:48
5.0 / 5
2647
تگهای خبر: انتشار , رسانه , طراحی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است